Contact

blog.

Onze specialisten brengen je graag op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital marketing.
voor-en-nadelen-verkoop-via-bol
09-04-2021
Ard Jonker
De voor- en nadelen van het verkopen op bol.com

Online shoppen is tegenwoordig niet meer weg te denken. Met een constante druk op de levertijd en prijs is het tegenwoordig bijna onmogelijk om te concurreren met de grote jongens. Toch zijn er een aantal dingen die je kan doen wanneer je online wilt verkopen, zoals partner worden bij bol.com! Maar sluit dit platform ook bij de wensen en behoeften van jouw bedrijf? En wat zijn de voor- en nadelen?

e-commerce
shopping
blog-third-party-header
31-03-2021
Ard Jonker
Gericht adverteren zonder third party cookies

De third party cookie is wellicht iets waar je niet veel over gehoord hebt, maar is onmisbaar  in de online marketing. De verdwijning begint zich langzaam toch echt te vormen, maar hoe kunnen we ons hier tegen wapenen? En wat zijn de alternatieven als er geen third party cookies meer zijn? En bovenal hoe kan je gericht adverteren zonder third party cookies?

SEA
Traffic
clubhouse-header
19-03-2021
Jeroen van der Heijden
Clubhouse - dé social media hype van dit moment

Clubhouse is hét nieuwe sociale medium van dit moment. De app staat op #1 in de hitlijst! Van Tesla-baas Elon Musk tot rapper Drake, Mark Zuckerberg en verschillende beroemdheden. Allemaal gebruiken zij deze app. Ook in Nederland zijn er genoeg BN’ers die Clubhouse gebruiken, zoals Jesse Klaver en Bas Smit. Maar wat is de app nou precies? En wat maakt het nou zo bijzonder?

Social
Media
imagefromios
12-03-2021
Winand van de Kamp
De voor- én nadelen van Google Shopping

Smart shopping wordt door Google gezien als dé manier om het meeste rendement uit jouw google shopping campagnes te halen. Het kost minder tijd om de campagnes te beheren en er worden betere resultaten verwacht (gemiddelde conversiestijging van 20%) door middel van machine learning. In deze blog zoomen we verder in op Smart Shopping. Wat is het precies, wat zijn de voor- en nadelen en is het wat voor jouw onderneming?

Google
Shopping
wauw-online-marketing-nieuws
26-02-2021
Jeroen van der Heijden
5 mobiele marketing trends voor 2021

Mobiele marketing wordt steeds belangrijk. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een smartphone en de manier waarop we informatie verzamelen verandert snel. Sinds 2015 worden er meer zoekopdrachten gedaan via mobiele apparaten. Daarom is mobiele marketing iets wat jouw bedrijf mee moet nemen in zijn marketingmix. Lees hieronder welke mobiele marketingtrends belangrijk zijn in 2021 en hoe je hierop kan inspelen. Hoe je jouw doelgroep beter kan bereiken door in te spelen op de volgende trends!

Mobiele
Marketing
hoe-werkt-google1613741249
19-02-2021
Annemijn van Vark
Hoe werkt Google?

Binnen onze huidige dienstverlening valt onder andere search engine optimization, ofwel SEO. Met SEO activiteiten zorgen wij ervoor dat jouw website een zo hoog mogelijke positie weet te halen in de gratis resultaten van Google. Maar hoe werkt Google nou precies? Blijf nog eventjes lezen, want we leggen het je graag uit!

Google
hoe-verbind-je-social-media-aan-je-website2
12-02-2021
Milou Dijkstra-Steegman
Hoe verbind je social media aan je website?

Dat je social media als marketing tools moet gaan gebruiken om je website te promoten is voor iedere ondernemer wel duidelijk. Persoonlijke benadering naar je consument combineren met je zakelijke visie van ondernemen. Maar hoe doe je dit zodat het bijdraagt aan je organische groei en welke tools of stappen zijn daarbij aan te raden? 

social
media
Waarom-een-contentkalender-belangrijk-is-blog
19-01-2021
Mikki Lobregt
Gebruik jij al een contentkalender?

Dat de online wereld niet meer is weg te denken kunnen we wel stellen na dit afgelopen jaar. Ondernemers hebben door dat je met maar één communicatiekanaal de klant niet aan je kan binden. Een communicatiestrategie hebben is een must. Het is belangrijk dat je bij het plaatsen van je content kennis deelt en niet alleen een verkoopverhaal vertelt. Rekening houden met je doelgroep en plaatsen wat hen interesseert is key! Hoe zorg je er nu voor dat jouw content onder andere aansluit bij je doelgroep en op de juiste momenten wordt geplaatst? Maak een contentkalender!

CONTENT
STRATEGIE
blog-voor-en-nadelen-google-analytics-4
29-12-2020
Mikki Lobregt
De voor- en nadelen van Google Analytics 4

Een tijdje geleden heeft het Analytics programma van Google een grote update gekregen naar Google Analytics 4. Met de komst van deze nieuwe versie zijn er een hoop dingen veranderd binnen het analyseprogramma. Veel van deze veranderingen brengen voordelen met zich mee, maar ook nadelen. In deze blog lichten we deze voor- en nadelen toe!

GOOGLE
ANALYTICS
blog-nieuwsbrief-a-b-test
21-12-2020
Mikki Lobregt
A/B testen op je nieuwsbrief

Ieder bedrijf loopt wel eens tegen de vraag aan: wordt mijn nieuwsbrief gelezen? Gelukkig hebben we al eerder ondervonden dat mensen (sinds de coronacrisis nog meer) tijd hebben voor het lezen van je nieuwsbrief! Maar dit betekent niet dat elke nieuwsbrief zomaar geopend wordt. Het is belangrijk dat je de lezer van je nieuwsbrief triggert om hem te openen en vasthoudt om verder te lezen. Hoe kun je er nu zeker van zijn dat jouw titel, onderwerp en inhoud de lezer aanspreekt? Voer een A/B test uit! 

TEST
MARKETING
leadformulierextensie
14-12-2020
Mikki Lobregt
Efficiënter leads genereren

Wanneer je in Google Ads werkt zal je waarschijnlijk bekend zijn met de zogenaamde leadformulier extensies. Voor deze extensies heeft Google Ads twee nieuwe functies aangekondigd die moeten gaan helpen bij het stroomlijnen en toevoegen van betere besturingselementen voor adverteerders. Hierbij creëren ze een hoop meer efficiëntie in het maken en beheren van leads. Wat dit gaat betekenen voor jouw advertenties leggen we je graag uit!

ADS
LEADS
EXTENSIE
blog-seo-trends-2021
23-11-2020
Mikki Lobregt
Dé SEO trends van 2021

Nog iets meer dan een maand en dan mogen we alweer afscheid nemen van het jaar 2020. We kunnen rustig zeggen dat 2020 niet het beste en  leukste jaar was voor de meeste ondernemers, doordat iedereen in de greep is van het coronavirus. Helaas vandaag de dag nog steeds. Maar de online wereld is hierdoor belangrijker geworden dan ooit! Aankomend jaar duiken er dan ook weer een tal aan nieuwe trends op, waar wij je alvast op willen voorbereiden. Zorg dat jouw website SEO ready is voor de komende trends in 2021!

SEO
2021
schermafbeelding2020-11-10om15.21.16
11-11-2020
Mikki Lobregt
Google Search updates: neurie jij al naar Google?

Dagelijks gebruiken meer dan een miljard mensen de zoekbalk in Google, ook wel Google Search genoemd. Search is ervoor gemaakt om informatie te geven en te laten zien op een manier die voor iedereen toegankelijk en bruikbaar is. Google Search is een “never-ending story”, het is namelijk nooit klaar met het perfect maken van de manier waarop je resultaten kunt vinden in Google. Echter, in deze reis naar het perfect maken van de resultaten, zijn er laatst een aantal updates gekomen om nog sneller en specifieker zoekresultaten weer te geven. In deze blog lichten wij een aantal updates toe!

GOOGLE
blog-blackfriday
04-11-2020
Ruben van Bloemendaal
Ben jij al voorbereid op Black Friday?

In de aanloop naar Black Friday op 27 november stijgt het zoekverkeer in Nederland gemiddeld met bijna 50%. Dit betekent een grote kans op meer bezoekers naar je webshop. Maar hoe goed ben je voorbereid? Wat heb je al gedaan om deze golf aan extra bezoekers om te zetten naar extra verkoop? In deze blog nemen we je mee door middel van een aantal praktische conversie tips!

CRO
wauw-online-marketing-header
27-10-2020
Thomas de Wit
Affiliate marketing inzetten voor jouw bedrijf?

De voordelen van online adverteren zijn alom bekend. Denk aan het tonen van je producten of diensten aan de voor jou relevante doelgroep, het bereiken van je doelgroep via de kanalen waar zij actief zijn en het vergaren van relevante data. Hierdoor besteed je je marketingbudget al veel efficiënter, maar kan het nog scherper? Jazeker; start met affiliate marketing!

AFFILIATE
MARKETING
digital-marketing-vacatures
20-10-2020
Mikki Lobregt
Sta jij al hoog in de rankings bij Google Maps?

Google Maps valt tegenwoordig niet meer weg te denken op je smartphone of desktop. Wanneer je op een locatie moet zijn of op zoek bent naar een product, is Google Maps je grootste vriend. Deze zoekfunctie van Google Maps is natuurlijk het meest voor de hand liggend, echter is dit niet de enige functie die wordt aangeboden. Hoe zou je het vinden als wij je vertellen dat jouw bedrijf kan profiteren van het grote succes in Google Maps? Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder, we vertellen je graag hoe het zit.  

MAPS
RANKEN
overleg nieuwsbrief
13-10-2020
Mikki Lobregt
Wat staat je te wachten met de nieuwe Google update van 2021?

In de warme zomermaanden kondigde Google het al aan: er gaat een nieuwe en vooral grote update komen in 2021. Dat klinkt spannend! Deze update heet ook wel de Google Page Experience update en kan van invloed zijn op jouw website! Je kunt de page experience factoren namelijk meten op je website. Ben je benieuwd hoe dit allemaal zit? Wij leggen je graag uit wat je kan verwachten van de update in 2021 en hoe je ermee aan de slag gaat.

SEO
GOOGLE
UPDATE
meer-online-leads-genereren-see-think-do-care-model
22-09-2020
Martha van de Ridder
Hoe genereer je online meer leads of aankopen?

In deze fase is de potentiële lead nog niet bekend met jouw bedrijf en dienst. --> social en online advertising, content marketing

STRATEGIE
google display advertentie benchmark ctr
14-09-2020
Mikki Lobregt
Hoe presteert mijn display campagne? 4 tips

Je hebt een campagne gemaakt in Google Ads en je display advertenties zijn van start gegaan. Super! En dan? Hoe weet je of je campagnes goed presteren? Maak hiervoor gebruik van benchmarks.  "Benchmarking wordt toegepast en gebruikt binnen het strategisch management van organisaties. Het is een methode die jou helpt er achter te komen of jouw prestatiegegevens overeenkomen met organisaties die in dezelfde markt als jouw bedrijf zitten. Kijk hier goed naar. Want een maatstaf voor de ene markt geldt zeker niet altijd voor de andere markt."

DISPLAY
waarom-daalt-een-website-in-google
07-09-2020
Tom Vledder
Waarom daalt een website in Google

Wie wil nou niet hoog in Google staan op relevante zoektermen? Daarmee vergroten we immers het aantal geïnteresseerde bezoekers in onze producten/diensten. En meer relevante bezoekers betekent doorgaans meer omzet. Niet voor niets zetten veel (online) ondernemers in op goede resultaten in Google. Maar helaas niet altijd met succes… Google hanteert meer dan 200 factoren om de ranking in haar zoekmachine te bepalen. Stel dat je het gros van deze factoren goed op orde hebt, dan is er nog steeds een kans dat je op bepaalde zoektermen geen toppositie bereikt. Of een goede positie zelfs kwijtraakt. Hoe kan dat?Daar kunnen allerlei oorzaken aan ten grondslag liggen. Dat kunnen complexe, technische zaken zijn, maar ze zijn even zo vaak meer algemeen van aard. In dit blog behandelen we drie mogelijke oorzaken. Om een beeld te geven van het constant veranderende online landschap. 

SEO
Rankings