Contact

blog.

Onze specialisten brengen je graag op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital marketing.
wauw-online-marketing-header
27-10-2020
Thomas de Wit
Affiliate marketing inzetten voor jouw bedrijf?

De voordelen van online adverteren zijn alom bekend. Denk aan het tonen van je producten of diensten aan de voor jou relevante doelgroep, het bereiken van je doelgroep via de kanalen waar zij actief zijn en het vergaren van relevante data. Hierdoor besteed je je marketingbudget al veel efficiënter, maar kan het nog scherper? Jazeker; start met affiliate marketing!

AFFILIATE
MARKETING
digital-marketing-vacatures
20-10-2020
Mikki Lobregt
Sta jij al hoog in de rankings bij Google Maps?

Google Maps valt tegenwoordig niet meer weg te denken op je smartphone of desktop. Wanneer je op een locatie moet zijn of op zoek bent naar een product, is Google Maps je grootste vriend. Deze zoekfunctie van Google Maps is natuurlijk het meest voor de hand liggend, echter is dit niet de enige functie die wordt aangeboden. Hoe zou je het vinden als wij je vertellen dat jouw bedrijf kan profiteren van het grote succes in Google Maps? Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder, we vertellen je graag hoe het zit.  

GOOGLE MAPS
RANKEN
overleg nieuwsbrief
13-10-2020
Mikki Lobregt
Wat staat je te wachten met de nieuwe Google update van 2021?

In de warme zomermaanden kondigde Google het al aan: er gaat een nieuwe en vooral grote update komen in 2021. Dat klinkt spannend! Deze update heet ook wel de Google Page Experience update en kan van invloed zijn op jouw website! Je kunt de page experience factoren namelijk meten op je website. Ben je benieuwd hoe dit allemaal zit? Wij leggen je graag uit wat je kan verwachten van de update in 2021 en hoe je ermee aan de slag gaat.

SEO
GOOGLE UPDATE
meer-online-leads-genereren-see-think-do-care-model
22-09-2020
Martha van de Ridder
Hoe genereer je online meer leads of aankopen?

In deze fase is de potentiële lead nog niet bekend met jouw bedrijf en dienst. --> social en online advertising, content marketing

STRATEGIE
google display advertentie benchmark ctr
14-09-2020
Mikki Lobregt
Hoe presteert mijn display campagne? 4 tips

Je hebt een campagne gemaakt in Google Ads en je display advertenties zijn van start gegaan. Super! En dan? Hoe weet je of je campagnes goed presteren? Maak hiervoor gebruik van benchmarks.  "Benchmarking wordt toegepast en gebruikt binnen het strategisch management van organisaties. Het is een methode die jou helpt er achter te komen of jouw prestatiegegevens overeenkomen met organisaties die in dezelfde markt als jouw bedrijf zitten. Kijk hier goed naar. Want een maatstaf voor de ene markt geldt zeker niet altijd voor de andere markt."

DISPLAY
waarom-daalt-een-website-in-google
07-09-2020
Tom Vledder
Waarom daalt een website in Google

Wie wil nou niet hoog in Google staan op relevante zoektermen? Daarmee vergroten we immers het aantal geïnteresseerde bezoekers in onze producten/diensten. En meer relevante bezoekers betekent doorgaans meer omzet. Niet voor niets zetten veel (online) ondernemers in op goede resultaten in Google. Maar helaas niet altijd met succes… Google hanteert meer dan 200 factoren om de ranking in haar zoekmachine te bepalen. Stel dat je het gros van deze factoren goed op orde hebt, dan is er nog steeds een kans dat je op bepaalde zoektermen geen toppositie bereikt. Of een goede positie zelfs kwijtraakt. Hoe kan dat?Daar kunnen allerlei oorzaken aan ten grondslag liggen. Dat kunnen complexe, technische zaken zijn, maar ze zijn even zo vaak meer algemeen van aard. In dit blog behandelen we drie mogelijke oorzaken. Om een beeld te geven van het constant veranderende online landschap. 

SEO
Google Rankings
h1-elementen-seo
21-08-2020
Remco Maters
Zijn heading elementen nog wel relevant?

Een tijd geleden was de H1 kop één van de belangrijkste SEO elementen op een pagina. Voor de volledigheid: de H1 kunnen we vergelijken met de kop boven een krantenartikel, maar dan op een webpagina. Omdat het algoritme van Google elk jaar slimmer wordt en content steeds beter begrijpt behandelen we in deze blog de volgende vraag:Hoe belangrijk zijn heading elementen (H1, H2) voor de ranking van een pagina? Google’s John Mueller beantwoord wekelijks SEO vragen. Deze week werd o.a. aandacht besteed aan de waarde van heading elementen. Daarbij de vraag of een pagina zonder H1 element alsnog goed kan ranken in Google.

SEO
hotjar-heatmap1
07-08-2020
Ruben van Bloemendaal
Verkeer, maar geen conversie. Wat nu?

Iedere goede website heeft een duidelijk conversiedoel. Het kan gaan om offerte-aanvragen, webshop-verkopen, contactmomenten, maar ook om winkelbezoeken. Wat is jouw doel met je website en heb je enig idee of je websitebezoekers daadwerkelijk converteren? Met conversie optimalisatie zorgen we ervoor dat een steeds groter aandeel van je bezoekers leidt tot een verkoop of aanvraag. Bezoekers die uiteindelijk converteren, kun je gemakkelijk vragen waarom zij voor jou gekozen hebben. Maar over bezoekers die online afhaken, weet je als bedrijf vaak erg weinig. Wat is de reden dat zij niet converteren? Is de informatie op je website niet duidelijk of volledig? Heeft je concurrent betere voorwaarden? Of willen zij wel, maar is het niet duidelijk hoe? Een tool als Hotjar geeft antwoord op dit soort vragen.

Conversie optimalisatie
CRO
whitepaper-online-marketing-zomer-doe-boek
31-07-2020
Zomer Whitepaper: Online marketing inspiratie tijdens je zomervakantie!

Het is zomervakantie. En dat was tijd ook! Na een hectische periode waarin je wellicht alle zeilen hebt moeten bijzetten om jouw bedrijf goed door de tijd van Corona-maatregelen heen te manoeuvreren, is het nu tijd voor rust, ontspanning en… inspiratie. Want juist als je even ‘vrij’ bent van de waan van alledag, komen de goede ideeën. Om je een handje te helpen, maakten onze marketeers deze zomer-whitepaper. Een zomer-doe-boek met tips, checklists, een inspirerend verhaal en meer. Dus pak een goede stoel, een lekker drankje, je zonnebril en laat je vermaken en inspireren door deze whitepaper. En geen stress, niets moet, we spreken elkaar na de zomer wel weer :-). 

Digital strategie
STRATEGIE
Whitepaper
WHITEPAPER
googleshoppingresultaat-puzzels
24-07-2020
Martha van de Ridder
Producten gratis in Google Shopping

Waar je voorheen producten alleen betaald in Google Shopping kon vermelden, zal het niet lang meer duren voor dit gratis kan. In de Verenigde Staten is het al zo ver en wij kunnen ons voorbereiden op de komst van gratis adverteren in de nabije toekomst.Vervangt deze gratis service de betaalde Shopping advertenties? Nee, deze blijven bestaan en ze blijven aantrekkelijk gezien de prominente positie van deze advertenties. Nu zul je je afvragen, waarom Google het gratis adverteren gaat aanbieden. Google loopt hierdoor immers geld mis...  

E-Commerce marketing
E-COMM
Google Shopping adverteren
SHOPPING
Zoekmachine adverteren
SEA
kwaliteitsscore-blog
15-07-2020
Tom Vledder
20 SEO statistieken in 2020

2020 zal de boeken ingaan als een bijzonder jaar, dat kunnen we nu al stellen. Vakanties worden een stuk minder geboekt dan vorige jaren door de corona maatregelen, de e-commerce branche daarentegen zit in een gigantische stijgende lijn en vanaf maart bevinden we ons plotseling in een 1,5 meter maatschappij. Ook op het gebied van SEO zijn er ook interessante ontwikkelingen gaande.Ben je nieuwsgierig naar deze ontwikkelingen en cijfers? Mooi, we hebben 20 opvallende cijfers in het nu al turbulente jaar 2020 op een rij gezet.

Zoekmachine optimalisatie
SEO
off-site-seo-remco-2241x1606
10-07-2020
Remco Maters
3 belangrijke tips voor de Off-Page SEO

Vaak spreken wij over optimalisatiemogelijkheden voor SEO. Hierbij gaat het vrijwel altijd over de Techniek en Content op de website. Dit wordt ook wel On-Page SEO genoemd. Bij Off-Page SEO draait alles om activiteiten die buiten de eigen website plaatsvinden. Betekent dit dat je niets hoeft te doen op de website? Nee hoor! Ook op de website zelf zijn er voldoende werkzaamheden die de Off-Page activiteiten stimuleren.

Zoekmachineoptimalisatie
SEO
zoekmachine-marketingbureau-harderwijk
26-06-2020
Tom Vledder
Nieuwe ranking factoren van Google

Om de vindbaarheid van je website of webshop te verbeteren dien je de onderdelen techniek, content en populariteit te optimaliseren. We weten inmiddels allemaal dat een veilige, snelle en vooral mobiel geoptimaliseerde website een fijne gebruikerservaring betekent. Google zal deze websites daarom ook waarderen en hoger in zoekmachines positioneren. In één van de laatste aankondigingen van Google hebben ze aangegeven dat er 3 extra elementen aankomen waarop websites beoordeeld gaan worden. Dit betreft de Largest Contentful Paint (LCP), Cumulative Layout Shift (CLS) en de First Input Delay (FID). Google noemt deze samen de Core Web Vitals. Lees hier meer over wat deze elementen zijn en hoe belangrijk een snelle, geoptimaliseerde website is.

Conversie
Zoekmachineoptimalisatie
SEO
targeting-gedrag
21-06-2020
Rutger Wetsteijn
Hoe kan online targeting voor jou werken?

Als marketeer weet je dat je campagnes het meest succesvol zijn wanneer de juiste boodschap bij de juiste doelgroep terecht komt. Door de data die we tegenwoordig voorhanden hebben, kunnen we niet alleen doelgroepsegmenten targeten maar ook internetgebruikers met een bepaalde gedragsintentie of aankoopbereidheid. Deze data zorgt ervoor dat de boodschap terecht komt bij de doelgroep met mensen waarvan de kans het grootst is dat zij converteren. Of het nou om een online aankoop, een offerte aanvraag, een nieuwsbrief aanmelding of een winkelbezoek gaat.

Digital strategie
STRATEGIE
Conversie
effecten-covid-19
08-06-2020
Lotte Mannens
De effecten van covid-19 en hoe moet je hierop reageren?

Er zijn helaas vele bedrijfstakken die door de moeilijkste periode gaan die ze ooit hebben gehad, dit leidt helaas tot veel verliezen of zelfs faillisementen. Wij leggen in deze blogs uit wat de ontwikkelingen zijn in het zoekgedrag in de verschillende branches en wat je hieraan kan doen om er toch zoveel mogelijk uit te halen.

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Zoekmachine adverteren
SEA
kwaliteitsscore-blog
12-05-2020
Lotte Mannens
3 Belangrijkste factoren voor de kwaliteitsscore

De kwaliteitsscore zegt iets over jouw advertentie en is gebaseerd op de kwaliteit van de advertentie, zoekwoorden en de landingspagina. De positie die jouw advertentie krijgt wordt dan ook bepaald door de kwaliteitsscore x je bod. Dit is een score van 1 tot 10 (uitstekend) Een goede kwaliteitsscore zorgt voor een optimaler rendement van het advertentiebudget. Oftewel, de tijd die je er in steekt zie je terug in de verlaging van kosten. Weten wat er allemaal meespeelt bij het bepalen van de kwaliteitsscore en hoe deze verbeterd wordt? Wij leggen het graag uit in deze blog.

Zoekmachine adverteren
SEA
adena-wauw-01101
07-05-2020
Tom Vledder
Gedragsverandering biedt kansen voor online marketing

Er zijn dagelijks updates en wijzigingen mbt het Corona virus, de media staan er elke dag weer vol mee. De gevolgen zijn nog niet te overzien. Er wordt al veel vanuit huis gewerkt, WAUW werkt ook grotendeels vanuit huis. De exacte gevolgen zijn op dit moment nog niet te overzien, niemand weet hoe het zal eindigen. Maar deze situatie biedt ook kansen voor ondernemingen en voor hun online marketingactiviteiten.

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Zoekmachine adverteren
SEA
whitepaper-marketingstrategie-crisis
20-04-2020
Jur van Beek
Whitepaper: wat is de beste marketingstrategie in crisistijd?

We bevinden ons momenteel midden in de Corona-crisis. Het zijn zware tijden voor veel ondernemers in Nederland. Het is voor ondernemers van belang om deze periode het hoofd boven water te houden én om na de crisis weer op te bloeien.  Onderzoeksbureau CXL heeft onderzocht hoe ondernemers en consumenten in het verleden handelden in een recessie. Met deze whitepaper geven we een duidelijk overzicht van dit onderzoek. Hoe bedrijven met effectieve en efficiënte (marketing)strategieën deze crisisperiode en de periode erna zijn doorgekomen.  Download nu de whitepaper : 'Aanvallen of verdedigen, wat is de beste marketingstrategie in crisistijd?'.  Helemaal gratis 15 pagina's met concrete voorbeelden Wetenschappelijk onderzoek in begrijpbare taal

Digital strategie
STRATEGIE
sterker-uit-de-crisis-komen-blog
16-04-2020
Martha van de Ridder
Deze ondernemers komen sterker uit de crisis!

In de economie wisselen hoogconjunctuur en laagconjunctuur met elkaar af. Er zijn tijden van groei maar ook tijden van recessie. Hoe groot de impact van de corona crisis gaat zijn is nog de vraag. Er zijn ondernemers die deze crisis overleven of er zelfs beter van worden. Het type branche waarin je fungeert en/of de voorbereiding heeft hier alles mee te maken. Maar bovenal geldt: veerkracht is iets wat je helpt te overleven.

Digital strategie
STRATEGIE
blog-nieuwsbrieven
10-04-2020
Lotte Mannens
Mensen hebben tijd voor je nieuwsbrieven

Door de corona crisis zitten er meer mensen thuis. Hierdoor hebben mensen meer vrije tijd, voor het lezen van jouw nieuwsbrieven! Wat betekent dat het in deze tijd heel effectief is om jouw klanten nieuwsgierig te maken, door middel van nieuwsbrieven. Maar liefst 39,3 % opent deze mails dan ook! De kans dat zij doorklikken is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Het percentage van de geopende mails is namelijk gestegen naar 39,3 procent, de Click Through Rate (CTR) is gegroeid naar 7,7% en de Click to Open Rate (CTO) is met 17,2% gegroeid. Zelfs in kleinere campagnes worden e-mails 8,1% meer geopend dan gemiddeld. Het is namelijk zo: hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde ratio’s.

EMAIL
E-mail marketing