Contact

blog.

Onze specialisten brengen je graag op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital marketing.
kwaliteitsscore-blog
12 mei 2020
Lotte Mannens
3 Belangrijkste factoren voor de kwaliteitsscore

De kwaliteitsscore zegt iets over jouw advertentie en is gebaseerd op de kwaliteit van de advertentie, zoekwoorden en de landingspagina. De positie die jouw advertentie krijgt wordt dan ook bepaald door de kwaliteitsscore x je bod. Dit is een score van 1 tot 10 (uitstekend) Een goede kwaliteitsscore zorgt voor een optimaler rendement van het advertentiebudget. Oftewel, de tijd die je er in steekt zie je terug in de verlaging van kosten. Weten wat er allemaal meespeelt bij het bepalen van de kwaliteitsscore en hoe deze verbeterd wordt? Wij leggen het graag uit in deze blog.

Zoekmachine adverteren
SEA
adena-wauw-01101
07 mei 2020
Tom Vledder
Gedragsverandering biedt kansen voor online marketing

Er zijn dagelijks updates en wijzigingen mbt het Corona virus, de media staan er elke dag weer vol mee. De gevolgen zijn nog niet te overzien. Er wordt al veel vanuit huis gewerkt, WAUW werkt ook grotendeels vanuit huis. De exacte gevolgen zijn op dit moment nog niet te overzien, niemand weet hoe het zal eindigen. Maar deze situatie biedt ook kansen voor ondernemingen en voor hun online marketingactiviteiten.

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Zoekmachine adverteren
SEA
whitepaper-marketingstrategie-crisis
20 april 2020
Jur van Beek
Whitepaper: wat is de beste marketingstrategie in crisistijd?

We bevinden ons momenteel midden in de Corona-crisis. Het zijn zware tijden voor veel ondernemers in Nederland. Het is voor ondernemers van belang om deze periode het hoofd boven water te houden én om na de crisis weer op te bloeien.  Onderzoeksbureau CXL heeft onderzocht hoe ondernemers en consumenten in het verleden handelden in een recessie. Met deze whitepaper geven we een duidelijk overzicht van dit onderzoek. Hoe bedrijven met effectieve en efficiënte (marketing)strategieën deze crisisperiode en de periode erna zijn doorgekomen.  Download nu de whitepaper : 'Aanvallen of verdedigen, wat is de beste marketingstrategie in crisistijd?'.  Helemaal gratis 15 pagina's met concrete voorbeelden Wetenschappelijk onderzoek in begrijpbare taal

Digital strategie
STRATEGIE
sterker-uit-de-crisis-komen-blog
16 april 2020
Martha van de Ridder
Deze ondernemers komen sterker uit de crisis!

In de economie wisselen hoogconjunctuur en laagconjunctuur met elkaar af. Er zijn tijden van groei maar ook tijden van recessie. Hoe groot de impact van de corona crisis gaat zijn is nog de vraag. Er zijn ondernemers die deze crisis overleven of er zelfs beter van worden. Het type branche waarin je fungeert en/of de voorbereiding heeft hier alles mee te maken. Maar bovenal geldt: veerkracht is iets wat je helpt te overleven.

Digital strategie
STRATEGIE
blog-nieuwsbrieven
10 april 2020
Lotte Mannens
Mensen hebben tijd voor je nieuwsbrieven

Door de corona crisis zitten er meer mensen thuis. Hierdoor hebben mensen meer vrije tijd, voor het lezen van jouw nieuwsbrieven! Wat betekent dat het in deze tijd heel effectief is om jouw klanten nieuwsgierig te maken, door middel van nieuwsbrieven. Maar liefst 39,3 % opent deze mails dan ook! De kans dat zij doorklikken is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Het percentage van de geopende mails is namelijk gestegen naar 39,3 procent, de Click Through Rate (CTR) is gegroeid naar 7,7% en de Click to Open Rate (CTO) is met 17,2% gegroeid. Zelfs in kleinere campagnes worden e-mails 8,1% meer geopend dan gemiddeld. Het is namelijk zo: hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde ratio’s.

EMAIL
E-mail marketing
adena-wauw-01075-2915x1362-2826x948
08 april 2020
Tom Vledder
Gratis Google Ads advertentietegoed voor MKB’ers!

Google zegt hier zelf het volgende over: ”Kleine en middelgrote bedrijven vormen de ruggengraat van onze gemeenschappen. Volgens de Wereldbank vertegenwoordigen ze ongeveer negentig procent van alle bedrijven en meer dan de helft van alle werknemers wereldwijd. COVID-19 is met name voor deze bedrijven een uitdaging, omdat ze mogelijk te maken krijgen met sluitingen en dalende inkomsten, zelfs als ze manieren vinden om hun werknemers te ondersteunen en te beschermen. Via advertentietegoed hopen we een deel van de kosten te verlagen zodat ze in contact kunnen blijven met hun klanten."

SEA
SEA
whitepaper-marketingstrategie-crisis
03 april 2020
Jur van Beek
Whitepaper : Marketing & COVID-19

De Corona-crisis raakt ons allemaal. Het virus is een groot probleem voor de volksgezondheid, maar zorgt ook voor uitdagingen voor bedrijven. Juist nu is het van belang in te zetten op online communicatie en marketing. Om in contact te blijven met klanten, om prospects te benaderen, om producten te verkopen en diensten te verlenen. Download nu de whitepaper ; 'Marketing en COVID-19, het belang van marketing in tijden van crisis!. Dit whitepaper biedt handvatten om – juist in deze tijden van crisis – je marketing goed in te zetten. We delen gegevens, voorbeelden en kennis, die je helpen de uitdaging tijdens de Coronacrisis te overwinnen. Download 'm nu gratis  24 pagina's over marketing tijdens Corona Tips waar je direct mee aan de slag kunt 

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Zoekmachine adverteren
SEA
wauw-header-image
02 april 2020
Winand van de Kamp
20 zoekwoorden waar sinds corona veel op gezocht wordt

Het Coronavirus brengt veel veranderingen met zich mee. Voor de online marketing wereld verandert er ook een hoop, maar wat precies? Eén onderdeel van die verandering is het zoekgedrag van consumenten.  Door de crisis zijn vele mensen thuis en dat heeft direct invloed om het internetgedrag. In het aantal zoekopdrachten, maar ook zeker in de onderwerpen en thema's waar men naar zoekt. Sinds de uitbraak van Corona en de daarbij komende regels, zien we dat er bepaalde zoektermen enorm zijn gestegen. 

Zoekmachine optimalisatie
SEO
adena-wauw-00205
02 april 2020
Jur van Beek
Wij bieden gratis hulp tijdens de Corona-crisis

Het belang van online aanwezig zijn, wordt juist nu duidelijk. Mensen moeten binnen blijven en begeven zich veel online. Maar hoe bereik je die mensen? Ondernemers, marketeers en bedrijven nog lang niet altijd in staat om die digitale kansen optimaal te benutten. Daarom helpt WAUW. Geïnteresseerden kunnen whitepapers downloaden met inspiratie, tips en adviezen over (online) marketing tijdens de crisis. Daarnaast is het mogelijk een online sparringsessie in te plannen met een van WAUW’s marketingspecialisten.

Digital strategie
STRATEGIE
25 maart 2020
Martha van de Ridder
De 4 nieuwste Google updates

De meest recente kernupdate was in januari. Een core-update is nooit op specifieke websites gericht, maar vernieuwd het algemene algoritme. Google vergelijkt dit met je top 100 favoriete films, deze is ook af en toe aan vernieuwing toe. Het belangrijkste punt uit deze update is de kwaliteit van de inhoud. Zorg ervoor dat jouw pagina’s kloppen en relevant zijn. Wat is dan een goede kwaliteit? Daar geeft Google hier een aantal handvaten voor. Deze update had een stuk minder impact dan de bekende update BERT.

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Online traffic
TRAFFIC
googlejobs
03 maart 2020
Jur van Beek
Dé Google for Jobs checklist

Afgelopen maand kwam onder andere Emerce met het bericht dat Google for Jobs live zou zijn in Nederland. Na wat Googelen kwamen wij via de zoekterm ‘vacatures verzekeringen’, ook terecht op één van de eerste zoekresultaten met Google for Jobs in Nederland. Zie de foto met bewijs hieronder. Een goede ontwikkeling voor werkgevers en recruiters. Met Google for Jobs maak je je vacatures nog beter vindbaar onder werkzoekenden. 73 procent, zou volgens CareerBuilder beginnen op Google met de zoektocht naar een nieuwe baan. Maar is jouw website klaar voor Google for Jobs? Lees deze 4-stappen checklist en je weet het!

Recruitment marketing
RECRUIT
Digital strategie
STRATEGIE
image28-compressor-1599x690
21 februari 2020
Lotte Mannens
Google shopping in Gmail inbox

Zowel Product Shopping Ads als showcase Shopping Ads zullen vanaf 4 maart zichtbaar zijn in de Gmail inbox. Dit zal zorgen dat jouw Shopping campagnes nog meer mensen zal bereiken. Google’s maildienst beschikt namelijk over een bereik van meer dan een miljard gebruikers. Daarnaast worden gebruikers in de inbox bereikt die hun kooptraject beginnen en voortzetten met Gmail.  De campagnes in Gmail zullen er overigens hetzelfde uitzien als de normale Shopping advertenties die we gewend zijn. Deze bestaan evengoed uit een afbeelding, kop, beschrijving en een link. Wil je weten of dit bij jouw producten past?

Google Shopping adverteren
SHOPPING
EMAIL
E-mail marketing
schermafbeelding2020-02-10om14.11.05
06 februari 2020
Judith van den Hazel
Inspirerende Trends van de Webwinkel Vakdagen 2020

Elk jaar verzamelen gemotiveerde marketeers, webshop eigenaren en ondernemers zich op de Webwinkel Vakdagen, ook dit jaar was WAUW er weer bij. Eind januari zijn we met ons team naar de naar de jaarbeurs in Utrecht geweest. Op dit e-commerce event hebben we inspiratie mogen opdoen die wij in onze dagelijkse werkzaamheden kunnen toepassen. We nemen je graag mee met een aantal inspirerende onderwerpen! Denk bijvoorbeeld aan deze punten... Chatbots zijn de toekomst Er is gekocht, wat nu? De toepassing van marketplaces Wist jij dit?

E-Commerce marketing
E-COMM
adena-wauw-00215
09 januari 2020
Martha van de Ridder
10 tips voor het schrijven op het web

#CONTENTMARKETING #COPYWRITINGWil jij goede webteksten schrijven die worden gelezen?  In dit artikel geven we je 10 tips die je direct in de praktijk kan brengen. Om zo nog meer uit je websitebezoekers te halen.  Lees hieronder meer! 

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Content marketing
CONTENT
opvallende-seo-trends
20 december 2019
Tom Vledder
De meest opvallende SEO trends voor 2020

Nu het einde van 2019 met rasse schreden nadert, is het tijd om uit te kijken naar 2020. In 2019 bracht Google maar liefst drie core updates uit. De laatste was in september 2019. Het belangrijkste doel van de updates dit jaar: ervoor zorgen dat de zoekresultaten nog beter aansluiten op de zoekintentie. De afgelopen jaren zijn er al meerdere updates gedaan. De rode draad in de veranderingen is dat de zoekmachine kwaliteit en autoriteit van content meer en meer beloont. Tijd om de belangrijkste trends op een rij te zetten. Wat kunnen we verwachten en waar moeten we op letten in 2020? We zetten 3 trends in de spotlights: BERT Structured data Local SEO

Zoekmachine optimalisatie
SEO
display-advertising
09 december 2019
Martha van de Ridder
Display advertising effectief inzetten

Hoe je een display campagne instelt is erg afhankelijk van het doel. Wil je als bedrijf meer bekendheid in de regio? Meer websitebezoekers? Meer conversies of offerte aanvragen? De instellingen en boodschap van de display campagne is daarvoor erg belangrijk. Denk dus voor het instellen van de campagne goed na over het doel van de campagne.  De doelen zijn te gieten in het See, Think, Do & Care model van Google. In de ‘see’ fase ligt de focus op naamsbekendheid, in de ‘think’ fase ligt de focus op meer website bezoekers. In de ‘do’ fase draait het om daadwerkelijke conversies en in de ‘care’ fase draait het om loyaliteit die je toont aan bestaande klanten. 

Zoekmachine adverteren
Display
Branding
BRAND
google_shopping_update
19 november 2019
Tom Vledder
Google Shopping update – 3 nieuwe functies

Google is voortdurend bezig met het uitbreiden en verbeteren van hun diensten, waaronder Google Shopping. Wat Google enorm kenmerkt, is het feit dat zij niet vinden dat gebruikers zich aan moeten passen aan Google, maar andersom. Daarom heeft gebruikersgemak altijd de hoogste prioriteit. In de Verenigde Staten heeft Google een nieuwe update uitgerold. Deze update heeft met name betrekking op Google Shopping. Google zoekt het product dat jij zoekt binnen hun adverteerders en laat je vervolgens het beste resultaat zien. De producten in het resultaat zijn uiteraard te vergelijken met de producten van andere aanbieders. Het fenomeen Google Shopping is natuurlijk niet nieuw, maar Google heeft wel een aantal nieuwe functies aan de bestaande service toegevoegd. De update is nu alleen nog uitgerold in de Verenigde Staten, maar vaak is het een kwestie van maanden voordat dit soort updates ook in Nederland te gebruiken zijn.

Google Shopping adverteren
SHOPPING
E-Commerce marketing
E-COMM
ip-adres-blog
28 oktober 2019
Remco Maters
Een IP-adres, wat is dat eigenlijk?

Privacy, het is een onderwerp waar we de laatste jaren veel mee te maken hebben gehad. Sinds de AVG, die we vanaf mei 2018 kennen, lijkt het steeds lastiger om hier goed mee om te gaan. We nemen je mee met een stukje IP, ITP, cookies en anonimiseren. Zo zorgen we er samen voor dat onze resultaten zo min mogelijk beïnvloed worden door nieuwe wetten en technieken! In het kort? Sluit altijd je eigen IP-adres uit De nieuwe ITP versie 2.2 beperkt first-party cookies tot 24 uur Na 7 dagen is een (oude) klant weer een nieuwe bezoeker Gebruiksvriendelijk de AVG naleven doe je door de gegevens van jouw bezoekers te anonimiseren in Google Analytics

Online traffic
TRAFFIC
koopintentie-zoekwoorden-bepalen
04 juli 2019
Jur van Beek
Is iedere zoekwoord wel even veel waard?

Zoekmachine leads hebben een hogere return on investment  (ROI) dan leads via andere media. Of anders gezegd, voor elke euro die we investeren in zoekmachine marketing krijgen we meer euro’s in omzet terug dan via andere media. Maar wat veel marketeers nog wel eens vergeten, ook niet elke lead uit zoekmachines is evenveel waard! Meer kosten dan omzet of ‘beperkt door budget’ uitdagingen die een Google Ads specialist zeker tegenkomt. Het zijn signalen dat jouw campagne beter kan worden ingericht, maar hoe? Wij geven je de gouden tip!

Google Shopping adverteren
SHOPPING
Leadgeneratie
LEADS
wauw-online-marketeers-surfen-800x6311
31 oktober 2018
Jur van Beek
Online Marketeers van WAUW volgen windsurf clinic

Afgelopen vrijdag was het gehele team van WAUW te vinden op het Veluwemeer. Reden; een ware windsurfclinic! Helaas geen zonovergoten stranden, maar regen, kou en een sterke wind. Dat mocht de pret niet drukken. Na de instructies op het droge, van de enig overgebleven instructeur (de rest was ziek), kon de strijd beginnen. De gedrevenheid van alle collega's kwam duidelijk naar boven. Sommige marketeers bleken verborgen natuur talenten te zijn, andere vielen wat vaker van het bord :). Kortom een geslaagd teambuilding evenement!

Branding
BRAND