Contact

blog.

Onze specialisten brengen je graag op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital marketing.
hotjar-heatmap1
07 augustus 2020
Ruben van Bloemendaal
Verkeer, maar geen conversie. Wat nu?

Iedere goede website heeft een duidelijk conversiedoel. Het kan gaan om offerte-aanvragen, webshop-verkopen, contactmomenten, maar ook om winkelbezoeken. Wat is jouw doel met je website en heb je enig idee of je websitebezoekers daadwerkelijk converteren? Met conversie optimalisatie zorgen we ervoor dat een steeds groter aandeel van je bezoekers leidt tot een verkoop of aanvraag. Bezoekers die uiteindelijk converteren, kun je gemakkelijk vragen waarom zij voor jou gekozen hebben. Maar over bezoekers die online afhaken, weet je als bedrijf vaak erg weinig. Wat is de reden dat zij niet converteren? Is de informatie op je website niet duidelijk of volledig? Heeft je concurrent betere voorwaarden? Of willen zij wel, maar is het niet duidelijk hoe? Een tool als Hotjar geeft antwoord op dit soort vragen.

Conversie optimalisatie
CRO
whitepaper-online-marketing-zomer-doe-boek
31 juli 2020
Zomer Whitepaper: Online marketing inspiratie tijdens je zomervakantie!

Het is zomervakantie. En dat was tijd ook! Na een hectische periode waarin je wellicht alle zeilen hebt moeten bijzetten om jouw bedrijf goed door de tijd van Corona-maatregelen heen te manoeuvreren, is het nu tijd voor rust, ontspanning en… inspiratie. Want juist als je even ‘vrij’ bent van de waan van alledag, komen de goede ideeën. Om je een handje te helpen, maakten onze marketeers deze zomer-whitepaper. Een zomer-doe-boek met tips, checklists, een inspirerend verhaal en meer. Dus pak een goede stoel, een lekker drankje, je zonnebril en laat je vermaken en inspireren door deze whitepaper. En geen stress, niets moet, we spreken elkaar na de zomer wel weer :-). 

Digital strategie
STRATEGIE
Whitepaper
WHITEPAPER
googleshoppingresultaat-puzzels
24 juli 2020
Martha van de Ridder
Producten gratis in Google Shopping

Waar je voorheen producten alleen betaald in Google Shopping kon vermelden, zal het niet lang meer duren voor dit gratis kan. In de Verenigde Staten is het al zo ver en wij kunnen ons voorbereiden op de komst van gratis adverteren in de nabije toekomst.Vervangt deze gratis service de betaalde Shopping advertenties? Nee, deze blijven bestaan en ze blijven aantrekkelijk gezien de prominente positie van deze advertenties. Nu zul je je afvragen, waarom Google het gratis adverteren gaat aanbieden. Google loopt hierdoor immers geld mis...  

E-Commerce marketing
E-COMM
Google Shopping adverteren
SHOPPING
Zoekmachine adverteren
SEA
kwaliteitsscore-blog
15 juli 2020
Tom Vledder
20 SEO statistieken in 2020

2020 zal de boeken ingaan als een bijzonder jaar, dat kunnen we nu al stellen. Vakanties worden een stuk minder geboekt dan vorige jaren door de corona maatregelen, de e-commerce branche daarentegen zit in een gigantische stijgende lijn en vanaf maart bevinden we ons plotseling in een 1,5 meter maatschappij. Ook op het gebied van SEO zijn er ook interessante ontwikkelingen gaande.Ben je nieuwsgierig naar deze ontwikkelingen en cijfers? Mooi, we hebben 20 opvallende cijfers in het nu al turbulente jaar 2020 op een rij gezet.

Zoekmachine optimalisatie
SEO
off-site-seo-remco-2241x1606
10 juli 2020
Remco Maters
3 belangrijke tips voor de Off-Page SEO

Vaak spreken wij over optimalisatiemogelijkheden voor SEO. Hierbij gaat het vrijwel altijd over de Techniek en Content op de website. Dit wordt ook wel On-Page SEO genoemd. Bij Off-Page SEO draait alles om activiteiten die buiten de eigen website plaatsvinden. Betekent dit dat je niets hoeft te doen op de website? Nee hoor! Ook op de website zelf zijn er voldoende werkzaamheden die de Off-Page activiteiten stimuleren.

Zoekmachineoptimalisatie
SEO
zoekmachine-marketingbureau-harderwijk
26 juni 2020
Tom Vledder
Nieuwe ranking factoren van Google

Om de vindbaarheid van je website of webshop te verbeteren dien je de onderdelen techniek, content en populariteit te optimaliseren. We weten inmiddels allemaal dat een veilige, snelle en vooral mobiel geoptimaliseerde website een fijne gebruikerservaring betekent. Google zal deze websites daarom ook waarderen en hoger in zoekmachines positioneren. In één van de laatste aankondigingen van Google hebben ze aangegeven dat er 3 extra elementen aankomen waarop websites beoordeeld gaan worden. Dit betreft de Largest Contentful Paint (LCP), Cumulative Layout Shift (CLS) en de First Input Delay (FID). Google noemt deze samen de Core Web Vitals. Lees hier meer over wat deze elementen zijn en hoe belangrijk een snelle, geoptimaliseerde website is.

Conversie
Zoekmachineoptimalisatie
SEO
targeting-gedrag
21 juni 2020
Rutger Wetsteijn
Hoe kan online targeting voor jou werken?

Als marketeer weet je dat je campagnes het meest succesvol zijn wanneer de juiste boodschap bij de juiste doelgroep terecht komt. Door de data die we tegenwoordig voorhanden hebben, kunnen we niet alleen doelgroepsegmenten targeten maar ook internetgebruikers met een bepaalde gedragsintentie of aankoopbereidheid. Deze data zorgt ervoor dat de boodschap terecht komt bij de doelgroep met mensen waarvan de kans het grootst is dat zij converteren. Of het nou om een online aankoop, een offerte aanvraag, een nieuwsbrief aanmelding of een winkelbezoek gaat.

Digital strategie
STRATEGIE
Conversie
effecten-covid-19
08 juni 2020
Lotte Mannens
De effecten van covid-19 en hoe moet je hierop reageren?

Er zijn helaas vele bedrijfstakken die door de moeilijkste periode gaan die ze ooit hebben gehad, dit leidt helaas tot veel verliezen of zelfs faillisementen. Wij leggen in deze blogs uit wat de ontwikkelingen zijn in het zoekgedrag in de verschillende branches en wat je hieraan kan doen om er toch zoveel mogelijk uit te halen.

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Zoekmachine adverteren
SEA
kwaliteitsscore-blog
12 mei 2020
Lotte Mannens
3 Belangrijkste factoren voor de kwaliteitsscore

De kwaliteitsscore zegt iets over jouw advertentie en is gebaseerd op de kwaliteit van de advertentie, zoekwoorden en de landingspagina. De positie die jouw advertentie krijgt wordt dan ook bepaald door de kwaliteitsscore x je bod. Dit is een score van 1 tot 10 (uitstekend) Een goede kwaliteitsscore zorgt voor een optimaler rendement van het advertentiebudget. Oftewel, de tijd die je er in steekt zie je terug in de verlaging van kosten. Weten wat er allemaal meespeelt bij het bepalen van de kwaliteitsscore en hoe deze verbeterd wordt? Wij leggen het graag uit in deze blog.

Zoekmachine adverteren
SEA
adena-wauw-01101
07 mei 2020
Tom Vledder
Gedragsverandering biedt kansen voor online marketing

Er zijn dagelijks updates en wijzigingen mbt het Corona virus, de media staan er elke dag weer vol mee. De gevolgen zijn nog niet te overzien. Er wordt al veel vanuit huis gewerkt, WAUW werkt ook grotendeels vanuit huis. De exacte gevolgen zijn op dit moment nog niet te overzien, niemand weet hoe het zal eindigen. Maar deze situatie biedt ook kansen voor ondernemingen en voor hun online marketingactiviteiten.

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Zoekmachine adverteren
SEA
whitepaper-marketingstrategie-crisis
20 april 2020
Jur van Beek
Whitepaper: wat is de beste marketingstrategie in crisistijd?

We bevinden ons momenteel midden in de Corona-crisis. Het zijn zware tijden voor veel ondernemers in Nederland. Het is voor ondernemers van belang om deze periode het hoofd boven water te houden én om na de crisis weer op te bloeien.  Onderzoeksbureau CXL heeft onderzocht hoe ondernemers en consumenten in het verleden handelden in een recessie. Met deze whitepaper geven we een duidelijk overzicht van dit onderzoek. Hoe bedrijven met effectieve en efficiënte (marketing)strategieën deze crisisperiode en de periode erna zijn doorgekomen.  Download nu de whitepaper : 'Aanvallen of verdedigen, wat is de beste marketingstrategie in crisistijd?'.  Helemaal gratis 15 pagina's met concrete voorbeelden Wetenschappelijk onderzoek in begrijpbare taal

Digital strategie
STRATEGIE
sterker-uit-de-crisis-komen-blog
16 april 2020
Martha van de Ridder
Deze ondernemers komen sterker uit de crisis!

In de economie wisselen hoogconjunctuur en laagconjunctuur met elkaar af. Er zijn tijden van groei maar ook tijden van recessie. Hoe groot de impact van de corona crisis gaat zijn is nog de vraag. Er zijn ondernemers die deze crisis overleven of er zelfs beter van worden. Het type branche waarin je fungeert en/of de voorbereiding heeft hier alles mee te maken. Maar bovenal geldt: veerkracht is iets wat je helpt te overleven.

Digital strategie
STRATEGIE
blog-nieuwsbrieven
10 april 2020
Lotte Mannens
Mensen hebben tijd voor je nieuwsbrieven

Door de corona crisis zitten er meer mensen thuis. Hierdoor hebben mensen meer vrije tijd, voor het lezen van jouw nieuwsbrieven! Wat betekent dat het in deze tijd heel effectief is om jouw klanten nieuwsgierig te maken, door middel van nieuwsbrieven. Maar liefst 39,3 % opent deze mails dan ook! De kans dat zij doorklikken is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Het percentage van de geopende mails is namelijk gestegen naar 39,3 procent, de Click Through Rate (CTR) is gegroeid naar 7,7% en de Click to Open Rate (CTO) is met 17,2% gegroeid. Zelfs in kleinere campagnes worden e-mails 8,1% meer geopend dan gemiddeld. Het is namelijk zo: hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde ratio’s.

EMAIL
E-mail marketing
adena-wauw-01075-2915x1362-2826x948
08 april 2020
Tom Vledder
Gratis Google Ads advertentietegoed voor MKB’ers!

Google zegt hier zelf het volgende over: ”Kleine en middelgrote bedrijven vormen de ruggengraat van onze gemeenschappen. Volgens de Wereldbank vertegenwoordigen ze ongeveer negentig procent van alle bedrijven en meer dan de helft van alle werknemers wereldwijd. COVID-19 is met name voor deze bedrijven een uitdaging, omdat ze mogelijk te maken krijgen met sluitingen en dalende inkomsten, zelfs als ze manieren vinden om hun werknemers te ondersteunen en te beschermen. Via advertentietegoed hopen we een deel van de kosten te verlagen zodat ze in contact kunnen blijven met hun klanten."

SEA
SEA
whitepaper-marketingstrategie-crisis
03 april 2020
Jur van Beek
Whitepaper : Marketing & COVID-19

De Corona-crisis raakt ons allemaal. Het virus is een groot probleem voor de volksgezondheid, maar zorgt ook voor uitdagingen voor bedrijven. Juist nu is het van belang in te zetten op online communicatie en marketing. Om in contact te blijven met klanten, om prospects te benaderen, om producten te verkopen en diensten te verlenen. Download nu de whitepaper ; 'Marketing en COVID-19, het belang van marketing in tijden van crisis!. Dit whitepaper biedt handvatten om – juist in deze tijden van crisis – je marketing goed in te zetten. We delen gegevens, voorbeelden en kennis, die je helpen de uitdaging tijdens de Coronacrisis te overwinnen. Download 'm nu gratis  24 pagina's over marketing tijdens Corona Tips waar je direct mee aan de slag kunt 

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Zoekmachine adverteren
SEA
adena-wauw-00205
02 april 2020
Jur van Beek
Wij bieden gratis hulp tijdens de Corona-crisis

Het belang van online aanwezig zijn, wordt juist nu duidelijk. Mensen moeten binnen blijven en begeven zich veel online. Maar hoe bereik je die mensen? Ondernemers, marketeers en bedrijven nog lang niet altijd in staat om die digitale kansen optimaal te benutten. Daarom helpt WAUW. Geïnteresseerden kunnen whitepapers downloaden met inspiratie, tips en adviezen over (online) marketing tijdens de crisis. Daarnaast is het mogelijk een online sparringsessie in te plannen met een van WAUW’s marketingspecialisten.

Digital strategie
STRATEGIE
wauw-header-image
02 april 2020
Winand van de Kamp
20 zoekwoorden waar sinds corona veel op gezocht wordt

Het Coronavirus brengt veel veranderingen met zich mee. Voor de online marketing wereld verandert er ook een hoop, maar wat precies? Eén onderdeel van die verandering is het zoekgedrag van consumenten.  Door de crisis zijn vele mensen thuis en dat heeft direct invloed om het internetgedrag. In het aantal zoekopdrachten, maar ook zeker in de onderwerpen en thema's waar men naar zoekt. Sinds de uitbraak van Corona en de daarbij komende regels, zien we dat er bepaalde zoektermen enorm zijn gestegen. 

Zoekmachine optimalisatie
SEO
25 maart 2020
Martha van de Ridder
De 4 nieuwste Google updates

De meest recente kernupdate was in januari. Een core-update is nooit op specifieke websites gericht, maar vernieuwd het algemene algoritme. Google vergelijkt dit met je top 100 favoriete films, deze is ook af en toe aan vernieuwing toe. Het belangrijkste punt uit deze update is de kwaliteit van de inhoud. Zorg ervoor dat jouw pagina’s kloppen en relevant zijn. Wat is dan een goede kwaliteit? Daar geeft Google hier een aantal handvaten voor. Deze update had een stuk minder impact dan de bekende update BERT.

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Online traffic
TRAFFIC
googlejobs
03 maart 2020
Jur van Beek
Dé Google for Jobs checklist

Afgelopen maand kwam onder andere Emerce met het bericht dat Google for Jobs live zou zijn in Nederland. Na wat Googelen kwamen wij via de zoekterm ‘vacatures verzekeringen’, ook terecht op één van de eerste zoekresultaten met Google for Jobs in Nederland. Zie de foto met bewijs hieronder. Een goede ontwikkeling voor werkgevers en recruiters. Met Google for Jobs maak je je vacatures nog beter vindbaar onder werkzoekenden. 73 procent, zou volgens CareerBuilder beginnen op Google met de zoektocht naar een nieuwe baan. Maar is jouw website klaar voor Google for Jobs? Lees deze 4-stappen checklist en je weet het!

Recruitment marketing
RECRUIT
Digital strategie
STRATEGIE
image28-compressor-1599x690
21 februari 2020
Lotte Mannens
Google shopping in Gmail inbox

Zowel Product Shopping Ads als showcase Shopping Ads zullen vanaf 4 maart zichtbaar zijn in de Gmail inbox. Dit zal zorgen dat jouw Shopping campagnes nog meer mensen zal bereiken. Google’s maildienst beschikt namelijk over een bereik van meer dan een miljard gebruikers. Daarnaast worden gebruikers in de inbox bereikt die hun kooptraject beginnen en voortzetten met Gmail.  De campagnes in Gmail zullen er overigens hetzelfde uitzien als de normale Shopping advertenties die we gewend zijn. Deze bestaan evengoed uit een afbeelding, kop, beschrijving en een link. Wil je weten of dit bij jouw producten past?

Google Shopping adverteren
SHOPPING
EMAIL
E-mail marketing