
SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, oftewel zoekmachine optimalisatie. Kort gezegd gaat het om het vindbaar maken van jouw website of webshop, op relevante zoektermen in zoekmachines als Google en Bing. Deze zoekmachines laten websites die het meest relevant zijn, en aan bepaalde eisen voldoen, hoger terugkomen in de resultaten. Topposities in de zoekmachines zorgen voor meer relevante bezoekers op je website of webshop. Je bereikt tenslotte potentiële klanten die zelf actief op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Het is daarom ook zeer de moeite waard om jouw website op de juiste manier in te richten!
Zoekmachine optimalisatie is een duurzame strategie. Het kan even duren voordat de resultaten zichtbaar zijn, maar met de juiste kennis en inspanningen zorgt SEO uiteindelijk voor structureel meer en waardevollere bezoekers en leads.
De voordelen
Hoe kom - en blijf - je in de top van de zoekresultaten in Google? Google wordt elke dag een stukje slimmer en benadert je website inmiddels meer als een menselijke gebruiker dan als computer. Jouw website moet daarom een genot zijn om te gebruiken. Teksten moeten relevant en waardevol zijn voor de bezoekers. En je moet kwalitatieve links verdienen van andere websites. Met de juiste SEO-aanpak zorgen wij ervoor dat jouw business gevonden wordt. Een succesvolle aanpak van SEO rust op de volgende vier pijlers:
Gebruikerservaring
Is de website goed te gebruiken? Is er een logische website structuur en navigatie? Kan een bezoeker eenvoudig vinden wat hij zoekt? Zijn er geen onnodige afleidingen?
Is de content op de pagina relevant, up-to-date en compleet? Hoe completer en uitgebreider, hoe beter. Beschrijf alle subonderwerpen die bij het hoofdonderwerp horen.
Is de website beveiligd, snel en geoptimaliseerd voor mobiele apparaten? Een geoptimaliseerde mobiele website is belangrijk voor de gebruikerservaring.
Ben je een autoriteit in je vakgebied? Is de content op de website geschreven door experts? Maar ook: verwijzen andere websites met hoge autoriteit naar jouw website. Dat is een signaal dat jouw website waardevol en relevant is voor bezoekers.
Zoekmachines worden steeds slimmer, ze kijken steeds meer als mensen naar je website of webshop. Een pagina vol stoppen met zoekwoorden is niet meer genoeg. De website moet prettig werken, dient snel en eenvoudig te zijn.
Bezoekers moeten relevante informatie en een antwoord vinden op hun vraag zonder daar veel moeite voor te hoeven doen. Bezoekt een klant jouw website graag? Dan doet Google dat ook.
Onze specialisten zorgen voor zoekmachine geoptimaliseerde content, oftewel: relevante teksten en afbeeldingen. Content is een onmisbare voorwaarde voor een goede organische vindbaarheid.
Van gedegen zoekwoordonderzoek tot het publiceren van unieke blogposts; de content moet kloppen om de zoekvraag van de bezoeker te beantwoorden. En om uiteindelijk de concurrentie te slim af te zijn.
De website moet ‘gewoon’ goed werken. Technische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op, daarom houden wij dit continu in de gaten. Geen foutmeldingen of pagina's die niet werken, maar ook gestructureerde data en de nieuwste beveiligingscertificaten.
En uiteraard een snelle mobiele website die uitstekend werkt op smartphones en tablets.
Pagina’s met veel relevante inkomende en uitgaande links ziet Google eerder als een autoriteit. Deze websites scoren doorgaans beter in zoekmachines. Bij WAUW zorgen wij er daarom voor dat pagina's links hebben naar websites die gerelateerd zijn en iets te maken hebben met de pagina.
Linkbuilding, oftewel het verkrijgen van relevante externe verwijzingen, is een arbeidsintensief proces dat eigenlijk nooit af is. Maar het is een krachtig middel voor een gedegen SEO strategie.
Bij WAUW hebben we alle kennis in huis om jouw website op een goede positie te krijgen. Met een goed vooronderzoek en zoekwoordenanalyse gaan wij aan de slag om jouw business beter vindbaar te maken. Neem contact met ons op en wij vertellen hoe we jouw business kunnen laten groeien.