employer branding.

Laat ons raden. De respons op jouw vacatures is nagenoeg nul, wervingbureaus staan in de rij en pretenderen allemaal die ene geschikte kandidaat voor je te kunnen vinden. Tegen betaling van de hoofdprijs en zonder garanties dat zij deze belofte kunnen waarmaken. Herkenbaar, toch?

Talent is schaars, en jouw concurrenten -en ja, ook de recruiters- hebben de jacht geopend op dezelfde, talentvolle, nieuwe medewerker(s).

Employer branding is het toverwoord!

Lees meer
Vrijblijvend advies

Benieuwd welke employer branding strategie aansluit bij jouw organisatie? We bespreken graag samen de mogelijkheden.

Wat houdt het in?

Employer branding is het branden van een employment. Oftewel: het promoten van jouw organisatie met als doel een positief werkgeversimago op te bouwen.

Trek het juiste talent aan, daag ze uit en maak ze fan. Wij kunnen jou helpen om toptalent aan te trekken en echt impact te maken met jouw employer branding campagne.

Op het moment dat jouw organisatie bekend staat als aantrekkelijke plek om te werken heeft het namelijk een voorsprong ten opzichte van de concurrentie.

Employer branding campagne

zo gaan we te werk

Stap 1: strategie

→︎ Bedrijfscultuur bepalen
Wie is jouw organisatie, en hoe wil de de organisatie zich profileren als werkgever? 

→︎ Employee personas
Wie zijn jullie potentiële werknemers? Wat beweegt ze en wat doen ze in hun vrije tijd?

Deze informatie is nodig is om een goede campagne te kunnen draaien.

→︎ Kanalen op social behavior
Nu we weten wie we zoeken, kijken op welke kanalen ze actief zijn. Online en offline.

→︎ Analyse en concept
Tijd om de analyse en het concept te presenteren!

Stap 2: To do

→︎ Campagne opzet 
Er wordt een multimediale campagne opgezet, in overleg met jullie.

→︎ Huidige website of werkenbij- website 
Welke van de 2 sluit het beste aan bij de doelgroep? Dit bepalen we samen. 

→︎ Content marketing 
Goede content is essentieel. Het is belangrijk dat de doelgroep zich hiermee identificeert. 

→︎ Video 
Een wervingsvideo werkt! We filmen collega’s, de werkplekken en natuurlijk de vrijetijdsactiviteiten.

→︎ Opmaak
We maken de content zo op dat we de doelgroep 1 op 1 aanspreken. Hoe specifieker, hoe beter.

Stap 3: See-Do-Think-Care

→︎ Campagne inzetten die impact maakt
Nu alles bekend is en klaar staat, worden de campagnes aangezet.

Deze worden gemonitord en periodiek besproken. Op basis van de bevindingen draaien we, indien nodig, aan de knoppen om de campagnes te optimaliseren.

We zorgen voor een optimaal resultaat en maken met de campagne grote impact op nieuwe werknemers.

→︎ (After)Care
Het is belangrijk continu content te creëren en campagnes nieuw leven in te blazen met nieuwe uitingen.

Hierdoor ziet de doelgroep dat jullie vernieuwend zijn en niet stil staan in de ontwikkeling van medewerkers.

De voordelen van een employer branding campagne

  • Betere respons op jouw vacatures
  • Bespaar kosten op jouw wervingscampagne
  • Lager personeelsverloop
  • Opvallen bij potentiële medewerkers in de regio
  • Snellere invulling van jouw vacature(s)
  • De juiste uitstraling van jouw bedrijf

Zet jouw organisatie in de spotlight

maak fans van jouw werknemers

Trek het juiste talent aan, daag ze uit en maak ze fan! Laat ons meedenken over jouw employer branding strategie. Wij kunnen jou helpen om toptalent aan te trekken en echt impact te maken met jouw employer branding campagne.

Neem contact op
bellen is nog steeds sneller.
033 203 5151

Maar mailen mag ook: info@wauw.nl of via bovenstaand formulier

partners & certificeringen.

Wij werken samen met de beste online platforms en partners. Daarnaast beschikken onze specialisten over up-to-date certificeringen. Zo houden we de kwaliteit hoog en blijven wij altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.