
Zoekmachine adverteren (SEA) heeft veel voordelen. Je kunt heel gericht jouw doelgroep bereiken en je bereikt er snel resultaten mee. En – niet onbelangrijk – je hebt grip op de kosten die erbij komen kijken. Bij de juiste inzet van jouw budget zorgt SEA voor een groeiende naamsbekendheid, gerichte leads en stijging van de verkopen. Waarom je volgens ons zou moeten kiezen voor zoekmachine adverteren:
Search Engine Advertising is online adverteren in zoekmachines. Zoekmachine adverteren draait om relevante zoekwoorden. Kennis van de juiste zoektermen maakt of breekt de campagne. Door relevante advertenties en pagina’s te koppelen aan passende zoekwoorden vindt de klant jou. Daarom is het belangrijk de juiste zoektermen te weten én te gebruiken. Samen met jou bepalen we welke zoektermen dat zijn. Daarbij zijn het product of de dienst, en het zoekgedrag van de doelgroep bepalend. Bij WAUW realiseren we relevante zoekmachine advertenties die zorgen voor resultaat.
Met alleen de juiste SEA campagne via Bing of Google Ads, ben je er nog niet. Het is minstens zo belangrijk dat je pagina’s goed zijn en aansluiten op de zoektermen en teksten. Gebruiksvriendelijkheid en leesbaarheid, neemt Google mee in de beoordeling van jouw advertenties.
Zoekmachine adverteren kun je op verschillende manieren toepassen. Belangrijk is dat het aansluit bij de doelstelling van je bedrijf. Voor elk doel, maar ook voor iedere doelgroep, werkt de ene soort campagne beter dan de andere. Vaak gaat het om de juiste combinatie van diverse advertenties. Zo draagt zoekmachine adverteren bij aan een krachtige synergie tussen verschillende media. Bijvoorbeeld door het bereiken van de juiste doelgroep via YouTube om interesse op te wekken en tegelijkertijd vindbaar zijn in Google om de behoefte te vervullen en conversie te genereren. Wij denken graag met je mee en geven je advies over de verschillende advertenties als, Tekstadvertenties, Shopping advertenties & Video advertenties.
Zoekmachine adverteren is op verschillende momenten tijdens het beslisproces van een klant relevant. Het mooie van deze vorm van adverteren is het feit dat jouw potentiele klanten al naar je producten of diensten op zoek zijn. Ze tonen dus al interesse in je aanbod. Niet zichtbaar zijn bij deze doelgroep is daarom een gemiste kans! Om een online marketing strategie overzichtelijk te definiëren, gebruiken wij het See-Think-Do-Care-model van Google. Zit een potentiële klant bijvoorbeeld in de overwegingsfase dan gebruikt hij andere zoekwoorden dan wanneer hij al heeft besloten te willen gaan kopen.
Wij gaan vindingrijk en gestructureerd om met campagnes en het advertentiebudget. Zo maximaliseren wij het rendement, een uitdaging waar onze SEA specialisten graag hun tanden in zetten.
Bij WAUW hebben we veel expertise en ervaring op het gebied van online marketing én zoekmachine adverteren. Wij zijn als zoekmachine marketingbureau dan ook 'Google Partner' en onze specialisten Google Ads gecertificeerd. Dit betekent dat wij jouw campagnes op de juiste manier interepreteren, beheersen en optimaliseren. Leg met alle vertrouwen jouw online marketing in onze handen en wij zorgen ervoor dat je mooie resultaten krijgt!