Jouw zakelijke kansen in Q4!

E-Commerce marketing
E-COMM

Tijd voor de eindsprint. En wát voor sprint! Ook al zit het grootste deel van het jaar erop: nu is het moment ervoor te zorgen dat jij straks het nieuwe jaar in gaat met een omzet en winst waar je blij van wordt! Traditioneel gezien is het vierde kwartaal een goed kwartaal, zeker in de e-commerce. Belangrijk dus om inzichtelijk te hebben waar de kansen liggen die voor vuurwerk gaan zorgen voor jouw organisatie.

Alle feestdagen (ofwel kansen) op een rijtje

Er gebeurt natuurlijk veel in die laatste drie maanden van het kalenderjaar. Dus voor we beginnen met onze tips, delen we graag een rijtje met feestdagen om rekening mee te houden:

  • Halloween – 31 oktober
  • Singles Day – 11 november
  • Black Week – 18 t/m 28 november
  • Cyber week – 21 t/m 28 november
  • Black Friday – 25 november
  • Cyber Monday – 28 november
  • Sinterklaas – 5 december
  • Kerst – 25 & 26 december
  • Oud & nieuw – 31 december & 1 januari

Genoeg momenten dus om je vruchten van te plukken als organisatie. Nu past natuurlijk niet ieder moment op deze kalender bij elke organisatie. Dus voordat je enthousiast op al deze momenten inhaakt, adviseren we: ken je kansen, zodat je met de juiste inhakers ook de juiste mensen bereikt. 

Tip! Lees ook onze andere blog over Black Friday! 

Met de juiste doelen over de finish

Oké, doelen stellen dus. Misschien heb je nog jaardoelen die je wilt halen in dit kwartaal. Of wil je met een goede start het nieuwe jaar in. De feestdagen, Black Friday en andere inhaakmomenten kunnen je helpen deze doelen te halen. Met de juiste strategie en targets kan dit zelfs nog dit kwartaal. ‘Hoe?’, zul je vast denken. Door middel van e-commerce marketing!

e-commerce-yuri-rob-gesprek

E-commerce marketing als uitkomst

Met de juiste inzet van E-commerce marketing kan jij:

  • jouw omzet en winst verhogen;
  • zorgen voor zichtbaarheid over de gehele customer journey;
  • je conversie verhogen.

En dit zijn slechts een paar van de vele voordelen die je met e-commerce marketing kunt behalen. Een enorm waardevolle investering dus. Nu kan deze strategie ontwikkelen best technisch en complex zijn. Wij van WAUW zijn dé sparringspartner als het gaat om dit soort vraagstukken. Om tot het beste resultaat te komen, wordt er nauw samengewerkt voor de beste strategie. Jouw branchekennis en onze kennis over online marketing zorgt voor synergie. Zo draaien we een knallende campagne. En als klap op de vuurpijl sluit jij het jaar goed af, en begin jij het nieuwe jaar met een voorsprong!

Tips om e-commerce in te zetten als een champ 

Er zijn natuurlijk ontelbare tips die we kunnen geven over hoe je e-commerce succesvol inzet. Wij hebben de belangrijkste tips verzameld die je tijdens Q4 op weg helpen:

Tip 1: verhoog de vindbaarheid van je website

Dit bereik je door het schrijven van SEO-content op je website. Hoe beter je SEO, hoe beter vindbaar je bent via Google.

Tip 2: zet data in om slim te mailen en adverteren 

Mail bijvoorbeeld je bestaande klantenbase, afgesteld op hun bestelgedrag van vorig jaar. Of adverteer gericht op de doelgroep die de meeste potentie heeft voor jouw te behalen doelen. 

Tip 3: richt je website gebruiksvriendelijk in

Zo zorg je voor een goede user experience en een optimale bestelflow. Door de juiste triggers en call to actions te gebruiken, verhoog je ook nog eens het aantal conversies. Laat bijvoorbeeld een timer afgaan hoe lang de korting nog geldt. Maar er zijn nog véél meer mogelijkheden.

Tip 4: zorg voor de perfecte productfeed

Hoe beter de productfeed in elkaar zit, des te beter verleid je de klant om een product te kopen. En dat willen we natuurlijk!

e-commerce-meeting-ernst

Speel in op jouw kansen

Q4 is al een druk kwartaal, dat kennen we allemaal. Daarom helpen wij bij WAUW je graag naar de eindstreep. En niet alleen tot die eindstreep. Bij WAUW zijn we breed georiënteerd en hebben we kennis van zaken. Van marketing tot strategie tot design: we hebben het allemaal in huis. Daarom kunnen we jou als geen ander helpen jouw kansen in Q4 volop te benutten. Komen we onderweg nog andere uitdagingen tegen? Geen nood: met onze flexibiliteit en ervaring weten wij altijd raad.


Dus, heb je het idee dat er onbenutte kansen liggen voor jouw organisatie? Laat ons met je meedenken! Neem contact met ons op en we helpen je graag verder.

Neem contact op!