Ixorg biedt unieke ongevallenverzekeringen aan voor tandarts en fysio. Het concept is opgezet als alternatief voor de aanvullende verzekering. Veel mensen in Nederland hebben een aanvullende verzekering. Maar Nederlanders die gezond zijn en een gezond gebit hebben, maken weinig kosten voor de tandarts en fysio. De kosten van de aanvullende verzekering zijn dan vaak hoger dan de daadwerkelijk gemaakte kosten. Daarop valt dus geld te besparen. Om die reden biedt ixorg ongevallenverzekering vanaf €3,95 per maand aan, waarmee je enkel de échte risico´s voor tandarts en fysio afdekt.
Anderzijds loopt iedere nederlander zonder een aanvullende verzekering risco op hoge zorgkosten bij ongevallen of ernstige blessures. Met ixorg dek je dit risico af. Ga naar ixorg.nl voor meer informatie.
Door de campagne actief te beheren en te optimaliseren gedurende de zorgperiode zijn er mooie resultaten behaald voor ixorg t.o.v. het jaar ervoor:
- Door de relevante insteek van de diverse kanalen een besparing van het advertentiebudget van 73%
- Stijging van het conversiepercentage van 30%
- Het rendement van de gehele campagne is gestegen met 75%
Resultaten waar wij, én de klant, blij van worden.
De uitdaging voor ixorg was om in de zorgperiode Nederlanders af te laten zien van de aanvullende verzekering en te kiezen voor ixorg. Daarmee concurreert ixorg met de bekende en grote zorgspelers van het land. Deze zorginstellingen spenderen meerdere miljoenen om hun (aanvullende) zorgverzekering aan te prijzen, zeker in de zorgperiode. Om een plek te krijgen in het orientatieproces van de consument, moest een plan worden gemaakt om met een 'beperkt' budget met maximale eruit te halen.
Om onder de aandacht te komen van de doelgroep is er gekozen om de volgende online marketing kanalen in te zetten:
- Door middel van zoekmachine adverteren kwam ixorg naar voren wanneer men relavante zoektermen gebruikten rondom aanvullende zorgverzekeringen. Uiteraard was daarbij de boodschap van de advertenties dat ixorg hét alternatief is en dat je met ixorg veel zorgkosten kan besparen.
- Daarnaast zijn er ook display advertenties ingezet waarmee bijna 1000000 Nederlanders bereikt zijn die bezig waren met hun zorgverzekering. Ook zijn er display banners gebruikt voor remarketing om websitebezoekers via andere websites opnieuw te bereiken.
- Via social media advertenties (op Facebook & Instagram) en social media remarketing is ixorg ook onder de aandacht gebracht. Hierdoor kreeg de doelgroep en eerdere websitebezoekers ook via social media ixorg vaker te zien.
- Affiliate marketing is een ander middel dat is ingezet. Hiermee is ixorg door vele andere websites en social media kanalen gepromoot. Gezien de grote concurrentie is het belangrijk om ook qua frequentie veel en ook vaker onder de aandacht te komen.
Bovenstaande middelen zorgen voor meer (relevante) websitebezoekers. Uiteraard is het daarna van belang dat zo veel mogelijk bezoekers overgaan tot aanmelding. Daarom is de website diverse keren geoptimaliseerd, ook op basis van diverse A/B tests. Hiermee hebben we ervoor gezorgd dat we de website goed hadden staan voor de belangrijkste periode van het jaar.
Ontdek wat WAUW voor jouw organisatie kan betekenen. Vul je gegevens in en één van onze collega's neemt contact met je op voor het plannen van een gesprek!