google-shopping-adverteren floating-mockup

Google shopping

Producten verkopen met focus op rendement

Google Shopping herkent u aan de afbeeldingen met prijs die verschijnen in Google als u zoekt naar een product. Dit onderdeel in Google is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. Op dit moment worden deze Shopping resultaten 200% vaker vertoond tov januari 2015. Waar de advertenties eerst klein en rechts op de zoekresultatenpagina van Google terecht kwamen, worden in veel gevallen de advertenties nu direct boven de tekstadvertenties en organische resultaten getoond.

Maar Shopping is ook een kanaal waar uw mediabudget snel aan de verkeerde zoektermen en producten wordt uitgegeven door het automatische karakter ervan. Een goed geoptimaliseerde campagne is van groot belang om het maximale rendement uit uw campagnes te halen.

Verkopen via Shopping?

Google Shopping is een uiterst effectief kanaal voor marketingcampagnes van webshops. De productdatabase van uw webshop is de basis voor een geautomatiseerde campagne binnen Google Shopping. In basis bepaald Google zelf welke advertenties er bij een zoekopdracht verschijnen. Wellicht heeft u wel eens gedacht; ‘Waarom wordt niet het juiste product getoond bij deze zoekopdracht?’ Om uw advertentiekosten zo optimaal mogelijk in te zetten kijkt WAUW naar het rendement. Onze kennis, maandelijkse optimalisatie en automatiseringsoplossingen zorgen ervoor dat u kosten bespaart en niet zelf veel tijd kwijt bent aan het controleren en aanpassen van uw Google Shopping campagne.

Shopping uitbesteden?
  • Verbetering van productinformatie op uw website (productfeed).
  • Transparant, alles is inzichtelijk van kosten tot opbrengsten.
  • U weet exact wat de campagne u oplevert.
  • Realtime adverteren met producten die u op voorraad heeft.
  • Google Shopping wordt vaak gebruikt in de laatste stap van het aankoopproces, denk bijvoorbeeld aan een specifiek productnummer waar iemand op zoekt. De koopintentie van deze ‘zoekers’ is hoger dan gemiddeld.
  • 01
    Analyse
    We voeren een analyse uit van de markt of van uw huidige campagne. Om zo resultaten uit het verleden te gebruiken voor de toekomst.
  • 02
    Feedoptimalisatie
    Een rijke productfeed is de basis van een succesvolle campagne. Gezamenlijk kijken we naar de productfeed en detecteren optimalisaties.
  • 03
    Opzet
    De Shopping campagnes worden ingericht in Google AdWords. Onze opzet resulteert in lagere beheerkosten en een hoger rendement.
  • 04
    Optimalisatie
    Om uw advertentiekosten onder controle te houden optimaliseren we uw campagne constant. Denk aan het optimaliseren van biedingen.
  • 05
    Rapportage
    Maandelijks ontvangt u een rapportage van behaalde resultaten. Heeft u voldoende rendement? Zo heeft u altijd inzicht in uw resultaat.

Begin 2017 kwam Kampeerwereld.nl terecht bij WAUW. De vraag: “Onze Google Shopping campagne levert niet voldoende op, wat gaat er mis?” Na een uitgebreide analyse van de huidige resultaten bleek Kampeerwereld.nl het mediabudget uit te geven aan zoektermen en producten die nauwelijks wat opleverde. Na opzet van een nieuwe campagnestructuur door WAUW waren de resultaten van de eerste volledige maand verbluffend. Een stijging van 103% in de omzet en een daling van 18% in de kosten!

Haalt u wel het juiste rendement uit uw budgetten? WAUW maakt voor u het verschil.

meer-omzet-met-google-shopping-uitbesteden
Gecertificeerde
marketing specialisten
Geen onnodig
lange contracten
Focus op het
behalen van rendement
Gericht op lange
termijn relaties