Contact

google shopping adverteren.

Google Shopping herken je aan de afbeeldingen met prijs die verschijnen in Google als je zoekt naar een product. Dit onderdeel in Google is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. Waar de advertenties eerst klein en rechts op de zoekresultatenpagina van Google terecht kwamen, worden in veel gevallen de advertenties nu direct boven de tekstadvertenties en organische resultaten getoond. Maar Shopping is ook een kanaal waar je mediabudget snel aan de verkeerde zoektermen en producten wordt uitgegeven door het automatische karakter ervan. Een goed geoptimaliseerde campagne is van groot belang om het maximale rendement uit je campagnes te halen. We helpen je graag!

Kom kennismaken

De voordelen van Google Shopping

Google Shopping heeft veel voordelen. Met deze vorm van zoekmachine adverteren kun je heel gericht jopuw doelgroep bereiken. Bij de juiste inzet van Google Shopping worden jouw advertenties getoond op het moment dat potentiele klanten precies naar jouw producten op zoek zijn. 

  • Verbetering van productinformatie op je website (productfeed)
  • Transparant, alles is inzichtelijk van kosten tot opbrengsten
  • Je weet exact wat de campagne oplevert
  • Realtime adverteren met producten die je op voorraad hebt.

Google Shopping wordt vaak gebruikt in de laatste stap van het aankoopproces, denk bijvoorbeeld aan een specifiek productnummer waar iemand op zoekt. De koopintentie van deze ‘zoekers’ is hoger dan gemiddeld. De specilaisten van WAUW merken dan ook dat de ROI (return on investement) bij Google Shopping vaak hoger ligt dan bij andere marketingkanalen. 

Google Shopping uitbesteden?

Google Shopping is een uiterst effectief kanaal voor marketingcampagnes van webshops. De productdatabase van je webshop is de basis voor een geautomatiseerde campagne binnen Google Shopping. In basis bepaald Google zelf welke advertenties er bij een zoekopdracht verschijnen. Wellicht heb je wel eens gedacht; ‘Waarom wordt niet het juiste product getoond bij deze zoekopdracht?’ Om je advertentiekosten zo optimaal mogelijk in te zetten kijkt WAUW naar het rendement. Onze kennis, maandelijkse optimalisatie en automatiseringsoplossingen zorgen ervoor dat je kosten bespaart en niet zelf veel tijd kwijt bent aan het controleren en aanpassen van je Google Shopping campagne. Daag ons uit om jouw campagnes beter in te richten!

Daag ons uit