Contact

SEO en CRO voor XLEasy.nl

Na 2 jaar, 150% meer websiteverkeer

Leadgeneratie
LEADS
zoekmachine optimalisatie
SEO
Conversie optimalisatie
CRO

XLEasy private lease

Begin 2016 klopte Autohaas aan bij WAUW. Een nieuw label moest worden opgezet voor de opkomende private lease markt. Met de naam ‘XLEasy’ en bijbehorende huisstijl stond een concept klaar dat kon worden uitgerold. Samen met de marketeers van XLEasy en webbouwers werd een SEO-vriendelijke website ontwikkeld. Een website die moest gaan werken als een salesmachine voor XLEasy. 

De uitdaging was het toen nog relatief onbekende ‘private lease’ te promoten en met XLEasy een plekje te veroveren tussen de grote spelers als ANWB. 

Topposities veroveren

De eerste uitdaging was om zo snel mogelijk met een nieuwe website, een plek te veroveren binnen de organische resultaten van Google. Het doel: topposities op algemene zoektermen als ‘private lease’. Het toen nog onbekende ‘private lease’ was in opkomst. De zoekvolumes relatief nog laag, maar met de potentie om enorm te groeien. Binnen het eerste jaar werden de belangrijkste topposities bereikt. 

Door middel van o.a. een korte uitleg video werden websitebezoekers geïnformeerd over ‘private lease’. Met deze aanpak wisten we bezoekers langer op de website te houden en hadden we op dat moment een voorsprong op de concurrentie. Mede door deze informerende strategie werden topposities bereikt op vele algemene zoektermen. 

De uitstekende posities behouden met content marketing

Inmiddels enkele jaren later is het zoekvolume naar ‘private lease’ enorm toegenomen tot boven de 90.000 zoekopdrachten per maand.  En zagen we meerdere nieuwe aanbieders toetreden. Waaronder diverse informatiewebsites als Autoweek, de consumentenbond en diverse leasevergelijkers. De uitdaging om topposities te behouden wordt alsmaar groter. 

Door een unieke content marketing en seo strategie zorgen we er samen met XLEasy voor dat topposities behouden blijven en dat XLEasy bezoekers op een juiste manier blijft informeren. 

Resultaten

XLEasy heeft inmiddels al meerdere jaren topposities op de belangrijkste algemene zoektermen binnen ‘private lease’. Waarmee zoekmachine optimalisatie, ofwel organic search één van de belangrijkste en meest succesvolle kanalen is voor XLEasy. Het kanaal levert XLEasy dan ook maandelijks een stabiele stroom van offerte aanvragen op. 

Het behoud van de topposities en het stijgende zoekvolume naar ‘private lease’ heeft in de laatste twee jaar gezorgd voor een stijging van 150% van het websiteverkeer

Dit wil ik ook