Wood, Tools & Deco

+15% online winst

Google Shopping adverteren
SHOPPING
Data & Analytics
DATA
E-Commerce marketing
E-COMM

de case.

Wood, Tools & Deco is een webshop voor materialen en gereedschap om te klussen. Dit doen zij al vanaf 2016, voor particulieren en bedrijven. Veel creatieve mensen weten Wood, Tools & Deco inmiddels te vinden voor hun verrassend productassortiment. 

De opdracht voor ons was simpel: meer winst realiseren. Wood, Tools & Deco is een shop die zowel organisch als via betaalde campagnes goed gevonden wordt. Er was dus voldoende traffic en er werden al mooie omzetten gerealiseerd. Het was onze opdracht om de budgetten efficiënter te besteden om zo meer winst te genereren.

case-wood-tools-deco-gereedschap-1268x527

de resultaten.

Margegroep campagnes (NL, DE & FR)

  • ROAS: +19%
  • Omzet: +16%

Produchero Labelizer campagnes (BE)

  • ROAS: -2%
  • Omzet: +152%

Met als eindresultaat: +15% winst t.o.v. de twee maanden ervoor. 

case-wood-tools-deco-materialen-911x534-911x440

onze aanpak.

Om te kunnen testen welke methode voor de beste resultaten zorgt, zijn twee Shopping ROAS campange structuren opgezet. Een op basis van margegroepen en een op basis van de Producthero Labelizer. 

Margegroepen
Met Channable zijn voor de Nederlandse, Duitse en Franse feed drie margegroepen opgezet. Hierbij is uitgegaan van de productmarge in Euro’s. Op basis van deze groepen zijn nieuwe Shopping campagnes opgezet. Drie ROAS gestuurde campagnes (voor iedere margegroep één) waarbij we de ROAS hebben afgestemd op de marge van de producten. Zo zorgen we ervoor dat er binnen de veiling meer focus komt te liggen op de producten met een hogere marge. Om op die manier niet zozeer meer omzet te genereren, maar voornamelijk meer winst.

Producthero Labelizer
Met de Producthero Labelizer worden producten op basis van Google Ads resultaten (ROAS / klikken) ingedeeld in 4 categorieën: Heroes, Sidekicks, Villains en Zombies. Vervolgens hebben we voor iedere categorie een aparte Shopping campagne opgezet met eenzelfde ROAS. Op deze manier “dwingen” we Google voor iedere categorie het ROAS doel te behalen, met als resultaat een hoger rendement. 

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en ontdek het zelf.

Neem contact op