Contact

Inspirerende trends van de Webwinkel Vakdagen 2020

E-Commerce marketing
E-COMM
Door Judith van den Hazel / Digital Marketeer

Inspirerende trends van de Webwinkel Vakdagen 2020

Elk jaar verzamelen gemotiveerde marketeers, webshop eigenaren en ondernemers zich op de Webwinkel Vakdagen, ook dit jaar was WAUW er weer bij. Eind januari zijn we met ons team naar de naar de jaarbeurs in Utrecht geweest. Op dit e-commerce event hebben we inspiratie mogen opdoen die wij in onze dagelijkse werkzaamheden kunnen toepassen. We nemen je graag mee met een aantal inspirerende onderwerpen!

Denk bijvoorbeeld aan deze punten...

  • Chatbots zijn de toekomst
  • Er is gekocht, wat nu?
  • De toepassing van marketplaces
  • Wist jij dit?

Neem contact op

Chatbots zijn de toekomst

Of eigenlijk, ze zijn al niet meer weg te denken. Waar we vorig jaar zagen dat chatbots slechts voor een klein deel van het contact verantwoordelijk waren, zien we nu dat het gemiddeld al gelijk staat met telefonische contactmomenten. Een chatfunctie verhoogd de gebruiksvriendelijkheid van jouw website, en is daarom zeker een aanvulling op de website. Een chatbot is vaak een toegevoegde waarde in de koopbeslissing van jouw klant. Een aantal belangrijke voordelen van een chatbot zijn:

  • Snellere antwoorden en een stijging in de klanttevredenheid
  • Bij automatisering scheelt het je kosten
  • Meer data over het gedrag van de bezoeker
  • Mogelijkheden tot personalisatie 

Er is gekocht, wat nu?

De koop is gedaan, het doel is bereikt. Toch? Vaak wordt de fout gemaakt dat er niet verder gekeken wordt dan het eigen doel: verkopen genereren. De service daarna is minstens zo belangrijk. Klantenbinding maakt de klant loyaal aan jouw merk. Het inzetten van gewonnen data kan het bijvoorbeeld makkelijker maken een nieuwe bestelling te maken. Gemak dient de mens, dus dit is wat klanten graag zien. Ook is het goed je klanten zich (opnieuw) bewust te maken van jouw merk. Denk aan een persoonlijk bericht, via een e-mail of een ander kanaal. Zorg dat je klant zich speciaal voelt, ook als de koop al is gedaan!

De toepassing van Marketplaces

Bij zoekmachines denken we meestal aan Google of Bing. Bij verkopen denken we meestal aan de eigen website. Voor beide zijn er tegenwoordig heel veel andere alternatieven. Marketplaces bijvoorbeeld zoals Bol.com en Amazon. Deze kanalen zijn een zoekmachine op zich en jij kan je producten hier verkopen, naast je eigen website. Het zijn grote kanalen en daarom een aanvulling, maar ook kleine marketplaces zijn interessant. Denk aan een kanaal met alleen maar niche producten. Spartoo is een voorbeeld in de fashion branche. Klanten op deze website, zijn dé perfecte doelgroep voor jouw product. Interessant? Wij kijken graag mee met de mogelijkheden voor jouw producten.

schermafbeelding2020-02-10om14.11.05

Wist jij dit?

De Webwinkel Vakdagen van 2020 hebben ons opnieuw geïnspireerd. We hebben ontzettend veel zin om dit te gaan toepassen en het beste uit ons werk te halen. Wil je net als ons zo veel mogelijk uit jouw bedrijf halen? Wij helpen graag om jouw doelen te bereiken met: 

  • E-mailmarketing
  • Advertising: Social Media, Marktplaats, LinkedIn en andere kanalen
  • Het inzichtelijk maken van (zakelijke) websitebezoeken

Meer over onze diensten?