Zowel Product Shopping Ads als showcase Shopping Ads zullen vanaf 4 maart zichtbaar zijn in de Gmail inbox. Dit zal zorgen dat jouw Shopping campagnes nog meer mensen zal bereiken. Google’s maildienst beschikt namelijk over een bereik van meer dan een miljard gebruikers. Daarnaast worden gebruikers in de inbox bereikt die hun kooptraject beginnen en voortzetten met Gmail.
De campagnes in Gmail zullen er overigens hetzelfde uitzien als de normale Shopping advertenties die we gewend zijn. Deze bestaan evengoed uit een afbeelding, kop, beschrijving en een link.
Wil je weten of dit bij jouw producten past?
Verkoop via Google ShoppingDe shopping-advertenties worden vanuit Google Display Netwerk automatisch gerapporteerd in Gmail. De standaard Shopping-campagnes zullen dan ook automatisch actief worden in Gmail als deze zijn aangemeld voor ‘Youtube, Gmail en Discover’. Om er zeker van te zijn dat jouw bedrijf hiervoor aangemeld is:
Als dit goed staat ingesteld kunnen de Google Shopping Ads vertoond worden in de Gmail omgeving.
Het doel van adverteren met Shopping campagnes in Gmail is het vergroten van je bereik. Het benaderen van potentiële klanten die niet alleen actief op zoek zijn, maar ook andere mensen die mogelijk interesse hebben in je producten. De verwachting is dat met het inschakelen van vertoningen binnen Gmail, het bereik vergroot wordt, maar het rendement van de campagne iets afneemt door de minder hoge koopintentie.
Is je doel meer bereik of het creëren van naamsbekendheid? Dan is deze nieuwe toevoeging zeker interessant! Maar houdt er in alle gevallen rekening mee dat het rendement afneemt. Blijf daarom de prestaties van de campagne na het wijzigen van de instellingen goed monitoren.
Heb je hulp nodig voor het optimaliseren van Google Shopping-advertenties? WAUW staat voor je klaar om meer rendement te halen door verkopen via Google Shopping. Wij denken graag met jou mee om de beste campagnes neer te zetten.
Interesse?
Neem contact op