Datatrics audiences gebruiken in Google Ads

SEA
Google
Datatrics

Maximaal rendement met de juiste doelgroepen

Samen met Kampeerwereld.nl zijn we continu op zoek naar nieuwe kansen om het maximale rendement te behalen. Al jarenlang mogen wij, voor dé kampeerwinkel van de Veluwe, onder andere de Google Ads campagnes verzorgen. Om hier nóg meer uit te halen, zijn we ook aan de slag gegaan met Datatrics. Dit lichten we verder toe in dit blog!

Audiences aanmaken binnen Datatrics

Datatrics maakt het mogelijk om hele specifieke doelgroeplijsten samen te stellen op basis van het websitegedrag. Deze doelgroeplijsten (audiences) kunnen vervolgens gekoppeld worden aan de Google Ads campagnes. Samen met onze partner DAYLEE hebben we deze audiences samengesteld. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Oriënterende websitebezoekers
  • Bekende websitebezoekers
  • Bezoekers in de decision fase 
  • Nieuwe klanten

Deze audiences zijn gekoppeld aan de lopende Google Ads campagnes. 

Monitoring en optimalisatie

Door de audiences te koppelen aan de Google Ads campagnes kan er gemonitord worden hoe deze presteren. Het is dan mogelijk om de doelgroepen ten opzichte van elkaar te vergelijken, maar ook om de vergelijking te maken met de websitebezoekers die niet binnen een audiences vallen. Daarvoor is het echter wel van belang om voldoende data opgebouwd te hebben. 

Belangrijke kanttekening is dat er uiteraard vooral al een bepaalde verwachting gesteld kan worden. Zo ligt het conversiepercentage van personen in de ‘desicion fase’ doorgaans hoger dan van personen die zich  nog in de oriënterende fase bevinden. Wij werken ‘data driven’ en voeren daarom puur  optimalisaties door op basis van de data, om zo tot een steeds beter resultaat te komen.

Na een periode van dataverzameling en analyseren, worden er bodaanpassingen gedaan om de campagnes nog beter te laten presteren. Door bodaanpassingen door te voeren, kan er meer geboden worden voor personen die behoren tot een goed scorende doelgroep. Op die manier krijgt deze doelgroep meer zichtbaarheid in Google wat leidt tot meer klikken en daarmee meer omzet. Dit is een continu proces van analyse en optimalisatie, met als doel om het maximale uit de campagnes te halen. 

winand-thomas-google-ads-datatrics

Resultaten

Uiteindelijk is het natuurlijk het resultaat het belangrijkst. De audiences vanuit Datatrics presteren daadwerkelijk en significant beter. Ten aanzien van de doelgroepen zonder Datatrics zijn de volgende resultaten zijn behaald: 

  • 96% betere ROAS
  • 94% hoger conversieratio  

Twee belangrijke componenten, die aangeven wat de toegevoegde waarde van Datatrics is!  

Ook aan de slag met Google Ads in combinatie met Datatrics?

Wil jij deze resultaten ook behalen? Of wil je meer uit je Google Ads campagne halen? Wij komen graag met je in contact om de mogelijkheden te bespreken. Ook als je nog helemaal geen gebruik maakt van Google Ads helpen we je uiteraard graag verder en lichten we toe hoe jij Google Ads kunt inzetten. 

Neem contact op