Campagne Werken bij Foppen Seafood

Join the fishloving family!

Employer branding
Website
Social media advertising

Zoals veel andere bedrijven staat Foppen Seafood uit Harderwijk momenteel voor een grote uitdaging: hoe komen wij aan goed en loyaal personeel? 

Waar veel bedrijven zich tot platforms zoals LinkedIn wenden, is dat voor Foppen niet de juiste route. Foppen is specifiek op zoek naar productie gedreven mensen, en deze doelgroep bevindt zich doorgaans niet op deze kanalen.

Aan WAUW daarom de schone taak een wervende campagne te ontwerpen om de juiste doelgroep te bereiken, aan te spreken én te enthousiasmeren om bij Foppen Seafood aan de slag te gaan. Wie wordt lid van de Fishloving Family?

Trotse werknemers

Deze opdracht begon voor ons met het ontwerpen van een speciale “Werken bij Foppen Seafood” website: één duidelijk centraal informatiepunt, waar ook de online campagnes naartoe geleid kunnen worden. We wilden Foppen Seafood op de kaart zetten als bedrijf waar iedereen die van vis én van gewoon lekker (samen)werken houdt, zich mee kan identificeren. Ongeacht leeftijd of afkomst. De input voor de teksten op de website verkregen we bij de de mensen die het bedrijf het beste kennen: de werknemers. Wij hebben verschillende mensen geïnterviewd. Door deze ervaringen in de webteksten te verwerken, konden we de trots die medewerkers hebben voor het bedrijf goed door laten klinken.

Beeld waar het werkplezier van afstraalt

Naast tekst is beeld heel belangrijk voor deze website: een goed beeld zegt immers al meer dan duizend woorden! We hebben daarom voor foto’s gekozen die aan de volgende eisen voldoen: 

  1. Aantrekkelijk en divers - we laten trotse mensen, de mooie werkomgeving en producten zien. Je krijgt een inkijkje in het productieproces, de passie, en ziet trotse werknemers met een mooi product.
  2. Spontaan en menselijk - Echte mensen in hun eigen werkomgeving. Zo kan iedereen zich identificeren met Foppen Seafood
  3. Emotie - je ziet emotie, zo is werken bijvoorbeeld leuk, maar je moet je ook wel eens focussen, opperste concentratie dus. Dát laten we zien!

De algehele uitstraling van de website geeft de identiteit van Foppen goed weer: fris & jong, met passie voor het vak. Het eigen ambachtelijke product en de trots daarvoor komen duidelijk naar voren komen. Werkplezier, duurzaamheid, lokaal en familiair zijn belangrijke speerpunten. Een andere belangrijke boodschap: bij Foppen Seafood kun je oud worden!

De juiste doelgroep aanspreken

Na de livegang van de website live konden de advertising campagnes gestart worden. De juiste doelgroep is door onze ad experts getarget via instagram, facebook, display en search ads. De campagnes laten vooral zien hoe leuk het is om bij Foppen Seafood te werken. We laten huidige werknemers aan het woord en zetten ze in het zonnetje. Goede fotografie en een pakkende tone-of-voice dragen bij aan meer succes en het aanspreken van de juiste doelgroep!

Omdat het werven van deze speciale doelgroep net even anders in n werk gaat hebben we goed gekeken hoe we drempelverlagend te werk konden gaan. Daarom hebben we zogenaamde speeddates georganiseerd. Geïnteresseerden hoeven daarvoor geen sollicitatiebrief in te sturen, maar kunnen bij Foppen langskomen om de sfeer te proeven en het eerste contact te leggen. 

De campagne draait momenteel op volle toeren. Benieuwd? Neem een kijkje


Wil jij weten hoe wij ook jou kunnen helpen om jouw doelgroep te bereiken? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Neem vrijblijvend contact met ons op