Contact

digital marketing strategie.

Elk bedrijf is anders en zo ook elk marketingkanaal. Gelukkig kennen wij deze als geen ander. Gebaseerd op je doelstellingen en doelgroep bepalen de marketeers van WAUW de perfecte digital marketing strategie voor jouw bedrijf. In dit proces gaan we op zoek naar een synergie tussen de verschillende marketingkanalen die jouw bedrijf helpen te groeien.

Gratis advies

De voordelen van een goede strategie

WAUW heeft veel ervaring en kennis op het gebied van digital marketing strategie. Het heeft veel voordelen om onze marketeers het hele proces van digital marketing onder de loep te laten nemen.

  • Jouw doelgroep ziet jouw brand gedurende de complete Customer journey
  • Het draagt bij aan de naamsbekendheid van jouw bedrijf
  • Je kunt gericht adverteren
  • Je kunt goed sturen op resultaat
  • Jouw doelgroep is gericht te bereiken
  • Er vindt optimale synergie plaats
  • Het is een effectieve investering in marketing

Plan de campagne

WAUW werkt transparant en pragmatisch. Samen gaan we recht op ons doel af. Nadat we jouw online doelstellingen en doelgroep concreet hebben gemaakt en wij een 0-meting hebben gedaan, duiken onze specialisten de cijfers is. Dat is waar we goed in zijn. Op basis van data komen de marketeers van WAUW met een strategisch plan dat richting geeft aan jouw online marketing activiteiten. Het plan de campagne!

1 - Wat zijn de doelstellingen?

Voor we beginnen met het vaststellen van de ideale online marketing strategie, is het essentieel om een concrete doelstelling te hebben. Dit doel kan uiteenlopen van meer websiteverkeer tot meer verkopen van (specifieke) producten, net waar jij met jouw bedrijf naartoe wil werken. Het doel, dat we samen bepalen, geeft richting aan de online marketing campagnes en is het fundament waar we met elke keuze op terugvallen. Jouw doelstelling is ons streven.

2 - Doelgroep, op wie mikken we?

De doelstellingen zijn bepaald. Check. Maar minstens zo belangrijk is het bepalen van de doelgroep. Iedere doelgroep gedraagt zich namelijk anders en heeft andere interesses, zowel online als offline. Of het gaat om het marketingkanaal, de soort campagne of de content, alles dient gericht te zijn op jouw specifieke doelgroep. Relevantie zorgt voor resultaat. 

Daarnaast bevindt iedere klant zich in een andere fase binnen de zogeheten Customer Journey: See, Think, Do en Care. De ene klant leert je product/dienst net kennen en de ander wacht alleen nog op de juiste aanbieding. Ook hier staan we bij stil bij het bepalen van de passende marketing strategie. Het is van belang dat jouw online marketing de klanten prikkelt gedurende de hele Customer Journey.

De customer journey

De verschillende fases zijn als een soort trechter in te vullen. In de eerste fase, see, begeven zich klanten die jouw product/dienst net leren kennen. Het is de grootste doelgroep, maar bevat nog veel kijkers die uiteindelijk wellicht geen interesse hebben. De groep die overblijft overweegt om het product te kopen. Dit is de think fase. Deze klanten hebben (erkende) interesse, maar zullen nog niet direct overgaan tot de koop. Dit is hét moment om iemand naar fase drie te begeleiden, do! De koop wordt gedaan, de klant neemt jouw product/dienst af. Dit lijkt de belangrijkste fase, maar zeker zo belangrijk is de care fase. Dit is de fase waarin jij zorgt dat je de klanten ook behoudt. Je creëert loyaliteit aan jouw merk, zodat een klant de volgende keer weer terugkomt.

3 - Marketing melange van kanalen

Nu we alles over je doelstelling en doelgroep weten, stellen we de perfecte mix van marketingmiddelen vast. Zo waarborgen we de synergie tussen de verschillende marketing facetten. Onze expertise in verschillende branches met uiteenlopende producten en diensten maakt dat wij hier een kei in zijn. Welke strategische uitdaging heb jij voor ons klaarliggen?