Verpakkingswebwinkel

30% organische groei en 96% meer omzet in één jaar

Zoekmachine optimalisatie
SEO

Marktaandeel vergroten door organische groei

Voor Verpakkingswebwinkel was het doel eenvoudig: organisch groeien, om zo een groter landelijk marktaandeel te veroveren. Er werd nagenoeg geen aandacht besteed aan SEO, waardoor er hier volop kansen lager. Na een uitgebreide analyse en een meeting op locatie, zijn we direct aan de slag gegaan!

Terug naar de basis

In het geval van Verpakkingswebwinkel was de eerste stap om terug te gaan naar de basis. Een zoekwoorden analyse gaf inzichten waarmee wij een goede navigatiestructuur konden opzetten. 
Na de navigatie kwamen de overige basiselementen aan bod. Heading elementen, page titles, meta descriptions én content. Deze waren nog niet geoptimaliseerd en zijn in de eerste fase direct aangepakt. Ook is er in samenwerking met de klant content ontwikkeld voor de categoriepagina’s. Na de eerste fase was het resultaat direct zichtbaar. 

Structurele optimalisatie

Uiteraard besteedde we ook aandacht aan de andere pijlers van SEO: techniek & populariteit. Om de autoriteit en dus de populariteit van de website te verbeteren plaatsen we maandelijk externe blogs. Ook zijn er stappen gemaakt in de website snelheid en de mobielvriendelijkheid. Op deze manier blijft de website continu SEO geoptimaliseerd.

De volgende stap 
Naast de organische stappen die gemaakt zijn, is de conversie voor een webshop uiteraard ook van groot belang. Met die reden is er ook een conversie optimalisatie rapport opgesteld. Uit dit adviesrapport zijn diverse actiepunten gekomen die zorgen voor een hoger conversieratio. Zodra de conversie op een dusdanig niveau is, dan gaan we aan de slag met Google Shopping. Hierdoor zal de webshop nog meer omzet genereren. 

Resultaten

Na een jaar optimalisatie zijn er mooie resultaten behaald. Er zijn veel belangrijke zoektermen flink gestegen in de rankings en dat had grote invloed op de organische groei. Uiteindelijk hebben we in een jaar tijd de volgende resultaten behaald:

  • Een organische groei van 30% 
  • Stijging conversiepercentage van 37%
  • 96% meer omzet 

Bevallen deze resultaten en wil jij ook aan de slag met SEO en/of conversie optimalisatie? 

Neem contact op!