Het logo van Veluwe Koffie straalt nostalgie uit met een vertrouwd en huiselijk gevoel. Het weerspiegeld eigenlijk direct waar het om gaat, niks meer en niks minder. It’s all in the name! Door een typografisch beeldmerk te gebruiken kan deze makkelijk toegepast worden op diverse uitingen en maakt het aantrekkelijk en herkenbaar voor ondernemers in de horeca. Een toegankelijk merk, laagdrempelig, maar met met karakter!
Voor Veluwse Koffie wilden we een stijl neerzetten die de uitstraling heeft van ‘een lekker kopje koffie, na een boswandeling’ en een behaaglijk gevoel dat je bij de Veluwe krijgt. De naam ‘Bosrijk’ spreekt tot de verbeelding en vraagt om een stijl die zowel nostalgie als warmte uitstraalt. Voor de algemene stijl hebben we stevige kleuren en fonts toegepast die hier geheel bij aansluiten. Evenals het gebruik van karakteristieke Veluwse elementen en een klassiek geometrisch patroon. Het resultaat is een verpakking en website die zich onderscheidt van anderen en past bij de doelgroep die van deze heerlijke koffie zal gaan genieten! Met bijpassend servies en coffee-to-go bekers, breidt de collectie zich langzaam maar zeker uit.
Veluwse koffie als een vertrouwd en regionaal product presenteren. Vergelijkbaar met o.a. lokale bieren, waarbij je een geheel nieuwe markt aan spreekt. Eerlijke bonen van de kleinere koffieboeren uit Colombia worden op de Veluwe gebrand en geven zo een regionale beleving, een echt uniek product!
De sfeer in het beeldmateriaal heeft een veluws karakter met veel bosrijke invloeden. Een natuurlijke en warme omgeving. Daarnaast worden er beelden gebruikt om de oorsprong van de koffieboon en het proces daarvan te visualiseren. Ook hebben we gebruik gemaakt van typische veluwse objecten, die zowel op de website als op de verpakking terug komen. Denk aan een dennenappel, theelepeltje van oma en natuurlijk het ‘veluwse’ vogeltje.
Ontdek wat WAUW voor jouw organisatie kan betekenen. Vul je gegevens in en één van onze collega's neemt contact met je op voor het plannen van een gesprek!