Dunlop Laarzen

Wereldwijde dynamische display ads

display
Social

Dunlop Laarzen wilde hun potentiële klanten wereldwijd bereiken met een Dynamische Display advertentiecampagne. We vertellen je in deze case graag hoe we dit aangepakt hebben, en een prachtige CTR wisten te behalen!

de opdracht.

Dunlop Rubber laarzen worden over de hele wereld op zo’n 3000 verkooppunten verkocht. Dunlop wilde hun product graag onder de aandacht brengen bij een groep potentiële klanten: iedereen met een interesse in landbouw, veeteelt en visserij, in de buurt van de winkels waar de laarzen gekocht kunnen worden. De wens was om wereldwijd dynamische te adverteren met banners, tot een straal van 15 km nauwkeurig rond de verkooppunten, door middel van geo targeting. De advertentie moest op elke locatie verschijnen in de juiste taal, met de juiste producten en de juiste slogan.

de doelstelling.

Er was al eerder door een ander bedrijf op deze manier voor Dunlop geadverteerd, maar deze campagne had niet optimaal gepresteerd: de CTR was erg laag, en het was een te dure campagne voor de geboekte resultaten.

Doelstelling voor ons was dan ook om de destijds behaalde CTR van 0,029 te verbeteren keer 10, en dus naar 0,3 te brengen.

De nieuwe dynamische display advertentie moest aan de volgende voorwaarden voldoen: 

  • onderverdeeld in drie verschillende promoties
  • in 10 a 12 talen beschikbaar
  • getarget op 3000 locaties wereldwijd
  • tot 15 km nauwkeurig rondom de verkooppunten van Dunlop laarzen

Daarnaast was de vraag een aantal ontwerpen te maken voor Social ads, met name stories. Hiervoor werd gebruik gemaakt van toffe video opnames van Dunlop. Onze ontwerpafdeling heeft deze geëdit en pakkende teksten toegevoegd in de huisstijl van Dunlop, om deze als Stories op Instagram en facebook optimaal aan te laten spreken. 

hoe hebben we dit gedaan.

Wij hebben Dunlop geadviseerd de advertentie banners op de volgende punten te optimaliseren:

  • in de herkenbaarheid van de visuals op de banner,
  • de info op de banners te beperken tot de meest relevante info, 
  • sterke USP’s,  
  • goede call to action

 

Op basis hiervan hebben we een aantal sterke bannersets en social media ads vormgegeven, en een Geo Targeting campagne opgesteld in de Google Display Video 360 Campagne Manager (onderdeel van Google Studio; een geavanceerde manier om display campagnes te draaien). Hiermee stelt Google zelf de meest optimale banner samen door het combineren van een basis achtergrond, de naam en afbeelding van de laars die voor die locatie relevant is en de gegevens van de winkel waar de laars daar in de omgeving gekocht kan worden. Ook de taal van de advertentie wordt aangepast aan de plaats waar de ad vertoont wordt.

het resultaat.

We mogen gerust zeggen dat de campagne succesvol is geweest: waar het doel was om de CTR te verbeteren van 0,029 naar 0,3, hebben we uiteindelijk een CTR behaald van maarliefst 0,63. 

De campagne heeft wereldwijd 32 miljoen impressies gegenereerd in de relevante doelgroep, wat een flinke boost is geweest voor de brand awareness van Dunlop laarzen!