Total Packaging is een in Harderwijk gevestigde verpakkingsproducent. Zij beschikken over een eigen fabriek waar productverpakkingen worden geproduceerd voor diverse klanten, van concept tot eindproduct.
Het bedrijf is in de loop der jaren uitgegroeid tot een succesvolle multidisciplinaire multinational. Om succesvol te blijven en verder te kunnen groeien is goed personeel nodig. Het aantrekken van de juiste mensen is dan ook iets wat altijd doorgaat. Maar zeker in de steeds competitievere markt van nu is het moeilijk om de juiste mensen te bereiken en te behouden. Total Packaging heeft WAUW daarom gevraagd met de employer branding aan de gang te gaan, en hier een plan voor uit te werken.
Onze eerste vraag: hoe maken wij Total Packaging aantrekkelijk voor potentiële werknemers? Wij bedachten een campagne om prospects aan te trekken en te overtuigen: Ja, daar wil ik werken! De campagne bestaat uit zowel online als offline uitingen (zoals posters), die allemaal leiden naar de Werken bij Total Packaging website. Daar is belangrijke informatie terug te vinden, en kun je makkelijk met Total Packaging in contact komen.
Het doel van de campagne is om aan potentiële werknemers te laten weten hoe leuk het is om bij Total Packaging te werken. We willen Total Packaging op de kaart zetten als bedrijf waar iedereen die graag mooie dingen maakt, en van hard werken houdt, zich mee kan identificeren. Ongeacht je leeftijd of afkomst. Ben je gedreven en heb je energie, dan ben je van harte welkom bij Total Packaging!
Om nog beter in de identiteit van Total Packaging als bedrijf te kunnen kruipen hebben wij interviews gehouden met de mensen die het bedrijf het beste kennen: de werknemers. Hoe zien zij het bedrijf, wat zijn de sterktes en zwaktes? Op basis hiervan zijn de persona’s en company story uitgewerkt. Deze vormden de basis voor het ontwerp van de website en het wireframe.
Onze designafdeling heeft de speciale Werken bij Total Packaging website ontworpen en gebouwd. Deze heeft een frisse en moderne uitstraling gekregen door de combinatie van blauw, wit, terra, zwart en grijs. Er wordt gebruik gemaakt van professioneel beeldmateriaal, en er spreekt (uit alle communicatie rondom deze campagne) een duidelijke eigen stijl. Vooral het beeldmateriaal is belangrijk: een goed beeld zegt immers meert dan duizend woorden! De foto’s zijn echte sfeerbeelden. Zij laten trotse werknemers en de mooie werkomgeving zien. Tegelijkertijd zijn de beelden spontaan en menselijk gehouden: je ziet echte mensen in hun eigen werkomgeving. Dit maakt dat iedereen zich kan identificeren met Total Packaging.
De campagne speelt zich af op verschillende online en offline kanalen. Social media advertising speelt een hele belangrijke rol. De doelgroep die wij zoeken is via Social Media advertising goed rechtstreeks te bereiken. Onze Social Media marketeers zetten hun campagne strategisch in op verschillende platforms. Zo kunnen zoveel mogelijk potentiële medewerkers kennismaken met Total Packaging en gemakkelijk doorklikken naar de speciale Werken Bij website.
De campagne is onlangs gelanceerd, en de eerste resultaten zijn zeer positief te noemen! Benieuwd naar de Werken Bij Total Packaging Website? Neem hier een kijkje.
En kunnen wij jou ook ontzorgen in de zoektocht naar geschikt personeel? Neem gerust contact met ons op! Er zijn verschillende mogelijkheden.
Neem contact op