Gemeente Harderwijk

Gezamenlijke initiatieven om de stad mooier, socialer en duurzamer te maken.

Strategie
Social
Content

de case.

Hoe de straat, het parkje en de speeltuin eruit komen te zien? Dat is aan de inwoners van Harderwijk zelf! Gemeente Harderwijk wil met Samen kleuren wij de Stad bewoners enthousiasmeren tot gezamenlijke initiatieven om de buurt mooier, leuker, leefbaarder, socialer en duurzamer te maken.

Al sinds 2017 is dit initiatief een groot succes en worden er jaarlijks massaal ideeën ingestuurd. Door op de ideeën te stemmen bepalen inwoners vervolgens zelf wiens droom, met deskundige steun van de gemeente, gerealiseerd wordt. Het Stadsidee is een initiatief voor alle inwoners. Het doel is dan ook, elk jaar weer, om een campagne op te zetten die de gehele doelgroep bereikt.

Gemeente Harderwijk Stadsidee - WAUW

onze aanpak.

Elk jaar proberen wij de campagne zo in te steken dat we met onze ideeën deelnemers prikkelen en uitdagen om verder te denken dan een speeltuintje. Om dit te realiseren zijn online en offline kanalen ingezet. In de krant zijn advertenties geplaatst en langs de weg werden lantaarnpaal posters geplaatst. Online zijn social media campagnes gedraaid. Hierbij is gebruik gemaakt van het bestaande social media kanaal van de Gemeente Harderwijk. Daarnaast hebben wij geadverteerd via Instagram en Facebook stories om nog gerichter te kunnen targetten op de doelgroep. Deze aanpak heeft ertoe geleid dat het initiatief gedragen werd door alle inwoners van Harderwijk. De afgelopen jaren zijn hierdoor de volgende initiatieven gerealiseerd:

  • 2017: Hondenstrand
  • 2018: Ontmoetingstuin de Rietmeen
  • 2019: Pumptrackbaan Drielanden
  • 2020: Calisthenics park
  • 2021: Basketbalveld


Gemeente Harderwijk Stadsidee - Mockup Poster

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? 

Neem contact op en ontdek het zelf.

Neem contact op
Gemeente Harderwijk Stadsidee - WAUW
Gemeente Harderwijk Stadsidee - Slider
Gemeente Harderwijk Stadsidee - Slider 3