Contact

Mensen hebben nu de tijd voor je nieuwsbrieven

EMAIL
E-mail marketing
Door Lotte Mannens / Digital Marketing Stagiaire

Mensen lezen nu meer nieuwsbrieven

Door de corona crisis zitten er meer mensen thuis. Hierdoor hebben mensen meer vrije tijd, voor het lezen van jouw nieuwsbrieven! Wat betekent dat het in deze tijd heel effectief is om jouw klanten nieuwsgierig te maken, door middel van nieuwsbrieven. Maar liefst 39,3 % opent deze mails dan ook!


De kans dat zij doorklikken is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Het percentage van de geopende mails is namelijk gestegen naar 39,3 procent, de Click Through Rate (CTR) is gegroeid naar 7,7% en de Click to Open Rate (CTO) is met 17,2% gegroeid. Zelfs in kleinere campagnes worden e-mails 8,1% meer geopend dan gemiddeld. Het is namelijk zo: hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde ratio’s.

Hoe ga je er als bedrijf mee om?

Maak de klant duidelijk hoe je in deze tijd werkt
Het is voor jouw klanten belangrijk om hen op de hoogte te brengen van de aanpak van jou als bedrijf. Dit zorgt voor zekerheid, wat weer zorgt voor awareness en zij daardoor misschien wel over zullen gaan op een aankoop. Hierdoor weet de klant ook beter wat zij kunnen verwachten omtrent jouw producten of diensten. Heb jij een fysieke winkel, die nu tijdelijk gesloten is? Probeer dan de klanten vanuit de winkels online te laten kopen in jouw webshop. Door deze klanten op de hoogte te brengen weten zij dat ze nu online kunnen winkelen.

Zie hier het voorbeeld van Hema:

Hema: ‘Kun of wil je momenteel liever niet naar een winkel toe? Hema.nl is natuurlijk altijd open. Daar kun je 24/7 op ons rekenen. En omdat we echt willen voorkomen dat je onnodig van huis gaat bieden we je tijdelijk aan om al je boodschappen vanaf een besteding van 15 euro gratis bij je thuis af te leveren.’ 

Hema begrijpt dat niet iedereen het veilig vindt om naar de winkel te komen, daardoor is in deze situatie de webshop belangrijker dan ooit. Ook het benoemen van de voordelen of een tijdelijke actie als ‘’gratis bezorging’’.

Wat is het beste tijdstip?

Om 16.00 uur worden de meeste mails geopend (43,9 %). E-mails die op maandag worden verzonden hebben de hoogste COR (40,1%), met name goede doelen (op vrijdag 69,5%).

Bij B2B e-mails worden de mails het meest geopend op vrijdag (38,5%).

Meer weten over e-mailmarketing?

Oftewel er zijn veel kansen voor jou op het gebied van e-mailmarketing, juist in deze tijd!
Het is dus zeker de moeite om hierin te investeren! Bij WAUW zitten we niet stil en ondersteunen je graag hierbij. Meer weten over e-mailmarketing? 

Neem contact op