Contact

Gedragsverandering biedt kansen voor online marketing

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Zoekmachine adverteren
SEA

Kansen voor ondernemers

Er zijn dagelijks updates en wijzigingen mbt het Corona virus, de media staan er elke dag weer vol mee. De gevolgen zijn nog niet te overzien.

Er wordt al veel vanuit huis gewerkt, WAUW werkt ook grotendeels vanuit huis.

De exacte gevolgen zijn op dit moment nog niet te overzien, niemand weet hoe het zal eindigen.

Maar deze situatie biedt ook kansen voor ondernemingen en voor hun online marketingactiviteiten.

Andere besteding / producten

De horeca is grotendeels stilgevallen. Restaurants zijn dicht en de terrassen zijn gesloten. 

De bezorgservices daarentegen draaien overuren. Zo zag ontbijtservice Ontbijt.nl een groei van 600% in de laatste 2 weken van maart vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. (Bron: rtlnieuws.nl)

Omdat ook reizen uitgesteld worden zien we een verandering in bestedingsbedrag.

Er is ruimte voor luxeproducten als monitoren en computers, maar ook tuinmeubelen en fitnessproducten worden meer en meer verkocht. Ondernemers kunnen de focus op dergelijke producten in hun assortiment leggen en deze meenemen in de communicatie.

Creatief ondernemen

Ondanks dat de horeca wordt geraakt, zien we ook mooie initiatieven. Bijvoorbeeld Restaurant Os & Peper uit Zwolle. Zij laten hun ondernemende en creatieve kant zien. Er is een voucher ontwikkeld met een scherpe korting die op een later moment verzilverd kan worden. 

Als je het dan ook nog op een ludieke manier met een keukentang persoonlijk komt bezorgen, dan geef je als ondernemer een creatieve en positieve twist aan de huidige situatie.

Social media gebruik

Het gros van de Nederlanders zit huis en/of werkt vanuit huis. Het gebruik van social media neemt daardoor toe. Er zullen daarom minder nieuwe, directe keuzes gemaakt worden. Consumenten zullen eerder oriënteren en inspiratie opdoen. Gebruik daarvoor de juiste kanalen. De Instagram en YouTube kanalen kunnen geupdate worden met nieuwe content.

Kosten per klik nemen af

De kosten per klik die je betaalt in bijvoorbeeld Google Ads campagnes zijn mede afhankelijk van de markt. Specifieke campagnes worden mogelijk uitgesteld. Maar door op dit moment wel te adverteren via bijvoorbeeld Google Ads is de kans groot dat je een groter publiek bereikt, tegen lagere kosten. Bovendien heeft Google aangegeven mediabudget vrij te willen maken voor MKB’ers

Blijf positief, maar bovenal gezond

Niemand weet hoe de corona crisis zal verlopen. Wel weten we dat ook deze crisis, net zoals alle andere zal eindigen. Het is daarom goed om in deze periode creatief te werk te gaan. 
Zet de juiste kanalen in om de consument te bereiken. Zorg dat de website up-to-date is. Bereik de consument met relevante acties.

Er komt een einde aan.

Blijf positief, maar bovenal gezond!

Hulp nodig?