Contact

20 zoekwoorden waar sinds corona veel op gezocht wordt

Zoekmachine optimalisatie
SEO
Door Winand van de Kamp / Digital Marketeer

Het Coronavirus brengt veel veranderingen met zich mee. Voor de online marketing wereld verandert er ook een hoop, maar wat precies? Eén onderdeel van die verandering is het zoekgedrag van consumenten.  Door de crisis zijn vele mensen thuis en dat heeft direct invloed om het internetgedrag. In het aantal zoekopdrachten, maar ook zeker in de onderwerpen en thema's waar men naar zoekt. Sinds de uitbraak van Corona en de daarbij komende regels, zien we dat er bepaalde zoektermen enorm zijn gestegen. 

20-zoekwoorden

De stijgers

Hieronder zie je 20 voorbeelden van zoektermen, die sinds COVID19 veel meer worden gegoogeld.

  • Netflix
  • Mondkapjes
  • Handgel
  • Minecraft
  • Haar zelf knippen
  • Hardloopschoenen
  • Fitnessapparaten
  • Grasmaaiers
  • Games
  • Puzzels
  • Televisies
  • Laptops
  • Bureaustoelen
  • Interieur huis
  • Tuinmeubelen
  • Schuurpapier
  • Vitamine C
  • Toetsenbord
  • Hoofdtelefoon

Internetgedrag 'thuis-blijf-economie'

In de lijst hierboven zijn vele zoektermen te herkennen die relevant zijn ivm Corona (mondkampjes, vitamine C en handgel) maar ook doordat er momenteel veel thuis wordt gewerkt. Dit is namelijk ook het moment dat mensen meer thuis aan de slag gaan met het huis. Vandaar dat iedereen nu meer zoekt op bijvoorbeeld tuinmeubelen, interieur of verf. Degene die volledig thuis aan het werk zijn hebben daarbij ook producten nodig om dit goed en efficiënt te kunnen doen. Mede daarom wordt er veel gezocht op onderwerpen als laptops en bureaustoelen. 

Dat een groot deel van de bevolking ook thuis de vrije tijd in moet vullen, is ook zichtbaar in de zoekvolumes. Termen als Netflix, hardloopschoenen, fitnessapparaten en televisies zijn hard aan het stijgen in volume. 

voice-search-google-home

Zelf aan de slag?

Benieuwd wat het Corona virus doet met zoektermen die voor jou relevant zijn? Kijk zelf eens op de website Google Trends. Waar liggen voor jou de kansen in deze periode van crisis? Meer weten over hoe jij deze kansen voor jouw organisatie benut? Wij denken graag met je mee. Neem contact met ons op!

Neem contact op