Contact

Zoekmachine optimalisatie - Techniek

Voor een betere zichtbaarheid van jouw website is de techniek één van de vier belangrijkste pijlers. Google streeft naar een zo optimaal mogelijk gebruikersgemak voor haar bezoekers en hanteert hiervoor het zogenaamde Google algoritme. Dit is een complex algoritme dat op basis van meer dan 200 factoren de ranking van de zoekresultaten bepaalt. De factoren die Google handhaaft zijn geheim, maar Google laat af en toe richtlijnen los, om zo gebruikers een optimale ervaring te bieden en tevens goed door Google geïndexeerd en beoordeeld te kunnen worden.

Verbeter de vindbaarheid van jouw website

Om jouw website hoger te laten scoren in Google is de techniek van jouw website van belang. Enkele factoren die hierbij belangrijk zijn: paginasnelheid, overzichtelijk geschreven websitecode, site structuur, nette URL’s, interne links en de techniek in het algemeen. Ten eerste is het belangrijk dat uw webpagina’s indexeerbaar zijn om ze überhaupt te kunnen vertonen in de zoekresultaten van Google.


Een andere belangrijk factor is de mobielvriendelijkheid van jouw website. Een website die geoptimaliseerd is voor mobiel wordt eerder vertoond bij een zoekopdracht via mobiele apparaten, ten opzichte van een website die alleen in desktop versie te bekijken is. Uit onderzoek blijkt dat in 2017 maar liefst 75% van het internetverkeer afkomstig is van mobiele apparaten. Het is dus belangrijk om hier op in te spelen om jouw bezoekersaantal te verhogen!


Echter zijn dit slechts twee van de vele factoren waaraan je website moet voldoen. De specialisten van WAUW nemen jouw website graag onder de loep voor een gedetailleerd advies, welke wij vervolgens ook voor je op kunnen pakken.

Analyse van jouw website

Ben je benieuwd hoe het met de techniek van jouw website gesteld staat? WAUW biedt daarvoor de SEO-scan aan. We maken een heldere analyse van jouw website en houden hierbij rekening met de drie pijlers: techniek, content en populariteit. Aan de hand van deze analyse kun je gemakkelijk zien wat je nog moet verbeteren om jouw website beter te laten scoren in zoekmachines.