Wij zoeken jou! Bekijk onze 6 vacatures
Great place to work

Zoekmachine optimalisatie - Populariteit

“Links zijn de bouwstenen voor het internet”. Het speelt daarom een belangrijke rol bij zoekmachine optimalisatie. De ene pagina verbindt de pagina aan de ander en de link dient als poort naar een andere webpagina.


Wanneer we praten over links is er een belangrijk verschil te benoemen. We hebben het over interne links: links op jouw eigen website van de ene naar de andere pagina. Maar ook over externe links: links op websites van derden naar jouw eigen website. Wil je de populariteit van jouw website verhogen? Dan is het van belang om aan de slag te gaan met externe verwijzingen.

Onze werkwijze

Zichtbaar zijn op de eerste pagina in de zoekresultaten van Google, is onder andere afhankelijk van de populariteit van jouw website.

Dat naast de techniek en content van een website de populariteit ook wordt meegenomen door Google is geen gekke gedachte. Het is te vergelijken met mond-tot-mond-reclame. Hoe meer mensen over iets praten, hoe belangrijker het wordt. Om goed vindbaar te zijn in Google, gaan wij aan de slag met het vergroten van jouw populariteit.

Jouw website hoger in Google

De Page Authority is één van de vele algoritmes die Google handhaaft en welke de uiteindelijke positie in de zoekresultaten bepaald. De populariteit van een website is één van de factoren van de page authority. Maar hoe werkt dit precies?

Google kent waardes toe aan de in- en uitkomende links van jouw website(pagina). Hoe hoger de waarde van deze links zijn, hoe hoger de autoriteit is van het domein of de pagina waar de links naar toe gaan of vandaan komen. Hierbij wordt er gekeken naar de relevantie ten opzichte van jouw website en de autoriteit van de website waar de link vandaan komt.

Bij WAUW schenken we veel aandacht aan de relevantie en de autoriteit. Wil je meer informatie? Onze SEO-specialisten helpen je graag.