zoekmachine-adverteren floating-mockup

Verandering in het Display Netwerk van Google

Gepubliceerd op 02-12-2016

Google heeft een nieuw alternatief voor haar Display Netwerk (GDN): Responsive Ads. Met dit nieuwe advertentieformaat kunt u uw doelgroep nóg beter bereiken. Bent u benieuwd wat deze Responsive Ads precies zijn en wat de voordelen hiervan zijn? U leest het in dit blog!

Tegenwoordig is het steeds belangrijker om uw website gebruiksvriendelijk en toegankelijk te maken voor alle apparaten. Dit komt omdat steeds meer mensen internetten op hun mobiel en tablet. Deze verschuiving zorgt ervoor dat Google zich constant moet blijven vernieuwen. Daarom heeft Google een goed alternatief bedacht voor adverteren op het Google Display Netwerk: de introductie van Responsive Ads.

Een Responsive Ad zorgt ervoor dat alle advertenties in het GDN op ieder apparaat en in elk formaat optimaal wordt weergegeven. Een Responsive Ad bestaat uit drie display advertenties:

 Responsive tekst ad: dit lijkt op de huidige tekstadvertenties in het GDN, maar biedt u veel meer ruimte voor tekst. Bijna 50 procent meer dan de huidige tekstadvertenties.
• Responsive image ad: met deze nieuwe advertentiemogelijkheid kunt u uw creativiteit volop benutten. U kunt namelijk gebruik maken van zowel tekst als een afbeelding. U heeft nu dus bijvoorbeeld de mogelijkheid om uw eigen logo te gebruiken in uw tekstadvertentie.
• Native ad: bij deze advertentiemogelijkheid gaat het om de gebruikerservaring. Er wordt een advertentieruimte beschikbaar gesteld en deze wordt dan volledig geïntegreerd in de website, voor de optimale gebruikerservaring.

Nu u een goed beeld heeft van wat Responsive Ads zijn, ziet u ook gelijk welke voordelen dit heeft. Zo wordt uw advertentie in het Google Display Netwerk op ieder apparaat optimaal weergegeven. Daarnaast heeft u ook meer ruimte om op te vallen tussen alle andere advertenties, aangezien er meer ruimte is om uw creativiteit te benutten door het gebruik van zowel afbeeldingen als tekst. Een ander belangrijk voordeel is dat u een groter bereik heeft met Responsive Ads. Deze advertenties maken de normale tekstadvertenties namelijk overbodig en Google geeft aan dat uw bereik met Responsive Ads met vijftien procent zal toenemen!

Bron van afbeelding: www.business2community.com

Er is een grote kans dat u uw advertenties nog niet hebt overgezet naar Responsive Ads. Als ondernemer zijnde bent u immers erg druk en het schrijven van deze advertenties is vaak erg tijdrovend. Daarnaast is het schrijven van goed converterende advertenties niet voor iedereen weggelegd. Het schrijven van een optimale advertentie kunt u dus beter uitbesteden aan een professional. Wauw Online Marketing doet dit graag voor u. Benieuwd naar de mogelijkheden? Lees hier meer!

Neem contact met ons op