zoekmachineoptimalisatie-wauw1493125444 floating-mockup

Scoor links met contentmarketing

Gepubliceerd op 09-05-2017

Bij de inzet van zoekmachine optimalisatie is het belangrijk de juiste hoek te kiezen, om te scoren. Overwinningen met linkbuilding behaalt u anno 2017 met contentmarketing.

Ieder bedrijf dat zich richt op zoekmachine optimalisatie weet dat linkbuilding een belangrijk onderwerp is. Google hecht veel waarde aan het aantal inkomende links naar uw website. Links worden als het ware als stemmen gezien voor de website. Hoe meer stemmen een website heeft, hoe populairder zij is. Bij linkbuilding gaat het niet enkel om de kwantiteit, maar juist om de kwaliteit. Is de link relevant voor het onderwerp en heeft de website die de link plaatst voldoende autoriteit?

Links op startpagina’s achterhaald
Maar hoe krijgt uw website het voor elkaar om externe links naar de website te vergaren? Hiervoor zijn vele mogelijkheden. U kunt links plaatsen op startpagina’s. U kent ze wel, die websites waarop talloze links gedeeld worden, georganiseerd in diverse thema’s. Dit is echt een zeer achterhaalde techniek die niet meer werkt voor Google. Dit is namelijk een te makkelijke manier om uw website populair te maken en Google prikt daar dwars doorheen. In het verleden hielp het nog, maar hedendaags niet meer. Helaas.. denkt u misschien. Geen zorgen er zijn vele andere manieren!

Eén van de manieren om relevante en kwalitatieve links naar uw website te genereren is het inzetten van contentmarketing. Creëer waardevolle content en publiceer deze. Vele schrijvers maken gebruik van bronnen om het verhaal te onderbouwen en argumenteren. Deze blog is bijvoorbeeld ook gebaseerd op diverse artikelen.

Stap 1: Creëer waardevolle content

  • Blogpost
  • Interview
  • Infographic
  • Nieuwsbericht
  • Video

Stap 2: Publiceer de content en selecteer het publiek
De tweede stap is het publiceren van de content. Zodat de content wordt ontdekt en gedeeld. Maak hiervoor gebruik van sociale media en benader relevante websites waarvoor de content wellicht interessant kan zijn. Wees zorgvuldig met het selecteren van het publiek. Voorbeeld: een infographic over het smartphonegebruik is interessant voor een online marketing bureau, maar minder interessant voor een bouwbedrijf.

Stap 3: Monitor de resultaten
Nu de content is gedeeld is het afwachten wat andere sites met de content gaan doen. Wanneer zij de content delen op hun site, lezen bezoekers van de website en publiceren zij het artikel weer.
Zo is het een proces dat zich telkens herhaald.

Vergeet niet de uiteindelijke resultaten te evalueren. Is het verwachte resultaat behaald? Wat zijn de verbeterpunten? Houdt de resultaten goed in de gaten en ontdek wat u de volgende keer anders zou kunnen doen.

Voordelen
Naast een hogere ranking in Google bouwt u relaties op, genereert u naamsbekendheid onder een groter publiek en werkt u aan uw reputatie in het gehele vakgebied.

Frankwatching - Contentmarketing als de motor van linkbuilding, zo gooi je de tank vol

WAUW schiet u graag te hulp! Wij gaan voor u aan de slag met linkbuilding om externe links naar uw website te genereren en de populariteit van uw website te vergroten. Neem contact op met ons op! 

Contact