google-mijn-bedrijf floating-mockup

Nieuwe functie Google Mijn Bedrijf!

Gepubliceerd op 20-07-2017

Google Posts

Sinds deze week heeft Google Mijn Bedrijf wereldwijd een nieuwe functie uitgerold. Deze functie betreft het tonen van berichten bij de bedrijfsvermelding, net zoals dit mogelijk is op andere social media kanalen. Met deze Google Posts komen nieuws, acties, evenementen of producten en diensten eenvoudig onder de aandacht.

Tijd om te testen
Wij zijn gelijk al even gaan testen. Deze update konden wij als online marketing bureau niet aan ons voorbij laten gaan. Had u het al ontdekt?

Een bericht schrijven
Het bericht mag minimaal 100 tot maximaal 300 woorden bevatten. Let hierbij op dat de eerste honderd karakters slechts vertoond worden wanneer u meer dan één bericht heeft geplaatst. Zet daarom de belangrijkste informatie vooraan.
Call-to-action
Aan het bericht kan een actieknop plus link worden toegevoegd. Op dit moment heeft u de keuze uit: ‘Meer informatie’, ‘Reserveren’, ‘Registreren’, ‘Bestellen’ en ‘Bekijk aanbod’.  
Foto’s
Ook foto’s kunnen worden toegevoegd, maar ook deze weergave verandert wanneer u meerdere berichten heeft geplaatst. Let daarom goed op de afmetingen. (344x344 px)
Evenementen
Het is mogelijk om een evenement te promoten in het bericht. Extra optie is het toevoegen van de start- en einddatum en de start- en eindtijd.

Wij verwachten dat dit niet de enige beschikbare mogelijkheden zijn. Google kennende, zal Google Posts binnen korte termijn worden uitgebreid.

Hulp bij het instellen
googlemijnbedrijfwauw-1148x577

In juni 2014 lanceerde Google, Mijn Bedrijf als een samenvoeging van Google+ Local en de Google+ pagina. Google Mijn Bedrijf vergroot de lokale vindbaarheid van uw bedrijf. Zoals u op de bovenstaande afbeelding kunt zien, wordt WAUW vertoond wanneer er gezocht wordt op ‘internet marketing bureau harderwijk’. Dit gebeurd echter niet automatisch, hiervoor moet u eerst een account aanmaken, verifiëren door middel van een briefkaart per post en een aantal bedrijfsgegevens invullen. Breidt vervolgens de vermelding uit met foto’s (360ºC), reviews van klanten en bekijk alle resultaten in het rapport ‘Insights’.

Google Maps
Wanneer de bedrijfsvermelding eenmaal goed is ingesteld, is deze ook zichtbaar in Google Maps. Dit is ontzettend relevant wanneer er via mobiel een zoekopdracht wordt uitgevoerd en de gebruiker zich bevindt in de winkelstraat waar uw winkel gevestigd is. Het aantal mobiele zoekopdrachten neemt steeds verder toe, dus dit zou weleens een zeer interessante optie kunnen zijn voor uw bedrijf.

Google Maps Business View
Naast Google Maps bestaat ook het bekende Google Streetview waar je door de straat kan ‘lopen’. Maar kende u ook al Google Maps Business View waarbij klanten virtueel binnen uw winkel rondwandelen. Zo ervaren ze het bedrijf alsof ze er echt binnen zijn gestapt.

Zoals u leest, Google Mijn Bedrijf biedt vele mogelijkheden. Wilt u ook de lokale vindbaarheid van uw bedrijf vergroten of wilt u hier graag meer uithalen? Neem contact met ons op. De experts van WAUW helpen u graag.