google-shopping-adverteren floating-mockup

MKB-ondernemers laten online kansen liggen!

Gepubliceerd op 27-07-2017

Wees zichtbaar voor 76% van de Nederlanders die online op zoek gaat naar producten en diensten.

Online zakendoen, houdt u er als MKB-ondernemer al mee bezig? Uit onderzoek onder 1606 MKB-ondernemers is gebleken dat een groot percentage ondernemers van midden- en kleinbedrijven nog lang niet overtuigd zijn van het belang van online marketing. Ruim 45% geeft aan dat zij weinig waarde hechten aan digitalisering en de inzet van online marketing.
Dit is een gemiste kans, want ruim 76% van de Nederlandse consumenten neemt online producten en diensten af, waar de bedrijven slim op in kunnen spelen. Dit is dan ook hetgeen wat geconcludeerd wordt door de opdrachtgevers DTG en MKB-Nederland van het onderzoek: de vierde editie van de MKB Online Monitor 2017 door Kantar TNS.

Doordat MKB-ondernemers de meerwaarde niet inzien blijft de groei in online marketing en digitalisering uit. Wel heeft 76% van de ondernemers een website, maar SEO wordt door slechts 29% ingezet en e-mailmarketing door 31%. In 2017 zijn meer ondernemers gaan adverteren via zoekmachines, alhoewel de gemiddelde besteding wel lager is dan in 2015.

Waar het MKB stil blijft staan, is de Nederlandse consument steeds vaker online. Ruim 72% van de consumenten raadpleegt klantbeoordelingen van producten en diensten voordat zij tot aankoop overgaan. Ook hier speelt het MKB onvoldoende op in. Slechts 18% is hier actief mee bezig.

Dat ondernemers het belang niet inzien van online marketing, komt voornamelijk doordat zij geen concreet resultaat behalen en het geen rendement voor de website/webshop oplevert.

‘Bijna driekwart van de ondernemers zegt geen drempels te ervaren bij het inzetten en optimaliseren van hun online marketing activiteiten. Echter weet 51% nog geen 5% van de omzet uit online kanalen te realiseren.’

WAUW bewijst graag het tegendeel. Als online marketing bureau zijn wij erop gericht een zo optimaal mogelijke dienstverlening aan te bieden. Daarbij is voor ons het return on investment erg belangrijk. Zo leveren de inspanningen ook daadwerkelijk het gewenste resultaat op voor onze klanten.

Ook een concreet resultaat behalen?

Voor één van onze klanten: Glaskoning.nl zorgen wij al drie jaar op rij voor een stijgend rendement. De waarde/kosten verhouding van de geoptimaliseerde AdWordscampagne stijgt ieder jaar met c.a. 30%. Dat wil zeggen dat iedere €1,- die geïnvesteerd wordt in elk volgend jaar 30% meer omzet oplevert. Door aan de slag te gaan met zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie campagnes is de online zichtbaarheid is in de afgelopen jaren met ruim 185% gestegen.

Bart Prins, eigenaar van Glaskoning, is dan ook zeer tevreden.
“WAUW zet de juiste kanalen in voor meer bezoekers en orders”.

Een goede online presentatie is cruciaal voor het succes van uw bedrijf. WAUW weet wat er moet gebeuren. Wellicht heeft u al een goedlopende campagne maar wilt u deze nog verbeteren. Ook dan kan WAUW u van dienst zijn. Wij beschikken over de benodigde kennis en ervaring om de SEA-campagnes naar een hoger niveau te tillen!

Behaal ook het maximale uit uw campagne!