zoekmachineoptimalisatie-wauw1493125444 floating-mockup

Op woensdag 27 juni 2018 is Google AdWords vervangen door het vernieuwde en verbeterde Google Ads. Waarom Google tot dit besluit is gekomen zijn meerdere redenen: 

- De merken AdWords en DoubleClick vallen nu beide onder de noemer Ads. Er heerste veel verwarring bij klanten. 

- 18 jaar geleden is de merknaam Google AdWords gelanceerd, in alle jaren is er veel veranderd en de "oude" naam dekt niet langer meer de lading van het merk. 

De gehele interface is in een nieuw jasje gestoken. Naast een nieuw logo zijn er veranderingen in het helpcentrum en andere onderdelen. Tevens zijn er nieuwe functies toegevoegd. Voor ons als gespecialiseerde marketeers in o.a. zoekmachine adverteren is dit ontzettend interessant.

De nieuwe functies

Alle 26 nieuwe functies en aankondigingen van Google Ads leest u hier.

De belangrijkste lichten we uit: 

- Uitgebreidere advertenties. In plaats van 2 koppen en 1 beschrijvingsregel is er nu ruimte voor 3 koppen en 2 beschrijvingsregels. Het voordeel hiervan is dat u meer USP's en zoekwoorden in de tekst kwijt kunt. Daarnaast is er meer ruimte om de klant over te halen te kiezen voor uw bedrijf!

- Smart campaigns. Binnen enkele minuten kunnen kleinere bedrijven meerdere advertenties inrichten m.b.h.v. smart campaigns. Het enige wat u hoeft te bepalen is het doel (een aankoop of offerte-aanvraag) en op welke locatie(s) u wilt adverteren. Google doet de rest. 

Wij hebben nog onze vraagtekens bij de laatste functie. Zal het het gewenste resultaat opleveren? Om te optimaliseren is het belangrijk data te vergaren, zeker geldt dat voor de technologie die Google hiervoor heeft gebouwd. Dat betekent dat er ook veel budget uit moet worden gegeven om de advertenties te laten vertonen en waarop u vervolgens per klik kosten zal betalen. Over het algemeen geldt: hoe meer vertoningen, hoe meer klikken en hoe meer budget u uitgeeft. Als u hier zelf de controle over houdt is het gemakkelijker het budget te beperken. Hoe handig deze nieuwe functie is, dat zal nog moeten blijken. 

Het optimale uit uw Google Ads mediabudget halen? En benieuwd hoe onze online marketing-experts dat voor uw onderneming gaan aanpakken? Neem gerust contact met ons op. 

Neem contact op