zoekmachine-adverteren floating-mockup

Drie updates van AdWords

Gepubliceerd op 22-09-2017

Nieuws voor AdWords adverteerders. Het is de komende week van belang om even uw campagnes na te lopen of alle instellingen goed staan.

Google heeft aangekondigd per maandag 25 september drie updates door te voeren om de advertentieroulatie te vereenvoudigen en te verbeteren.
De reden die zij hiervoor geeft is dat het voor bedrijven niet altijd duidelijk is welke roulatie het meest zinvol is voor het bedrijf.

Ook adverteren via AdWords?

1. Van vier naar twee instellingen voor advertentieroulatie

- Optimaliseren: advertenties die naar verwachting beter presteren, krijgen de voorkeur boven andere advertenties in de advertentiegroep. Het is aan te raden 3 of meer advertenties binnen een advertentiegroep aan te maken waaruit het systeem kan kiezen. Want, hoe meer keuze, hoe beter de verwachte advertentieprestatie zal zijn.

- Rouleren voor onbepaalde tijd: advertenties worden gelijkmatiger weergeven gedurende een onbepaalde tijd. Zo geeft u uw advertenties een gelijkwaardige voorkeur.
De functies: ‘Optimaliseren voor klikken’, ‘Optimaliseren voor conversies’ en ‘Gelijkmatig rouleren’ worden overgezet naar ‘Optimaliseren’. Mocht je tot de updates zijn doorgevoerd nog niets hebben doorgevoerd, zullen de functies automatisch worden overgezet.

2. ‘Slim bieden’ wordt ‘Optimaliseren’
De advertentieroulatie ‘Optimaliseren’ wordt automatisch geactiveerd, wanneer u "Slim Bieden" gebruikt. Ongeacht de instelling voor advertentieroulatie.
Met deze biedstrategie kunt u uw biedingen aanpassen als u conversies voorrang wilt geven. De keuze voor de advertentie is op basis van wanneer de kans op een conversie het grootst is.

3. Advertentieroulatie beschikbaar op advertentiegroepniveau
Voorheen was het alleen mogelijk om de instellingen op campagne niveau in te stellen.

 

Wilt u hulp bij het behalen van meer rendement op uw AdWords campagne? Neem contact op met de experts van WAUW.